چکیده:
آنچه در بازاریابی حائز اهمیت است ارتباطات است ؛ به گونه ای که امروزه ارتباطات جزء لاینفک کلیه استراتژیهای بازاریابی به شمار میروند، زیرا نقش مهمی در ایجاد آگاهی در مشتریان در ارتباط با محصولات و خدمات سازمانها داشته ، تا حد زیادی در ایجاد جایگاه مناسب برای سازمان در بازار نقش دارند. در این راستا تبلیغات که یکی از اجزای مهم و تاثیرگذار فرایند بازاریابی و یکی از ابزار ارتباطات است . بر همین اساس تحقیق حاضر با هدف ارائه الگویی از روابط علت و معلولی اثربخشی
خلاصه ماشینی:
"ارائه الگویی از روابط علت و معلولی اثربخشی تبلیغات برای صادرات محصولات غیرنفتی استان آذربایجان شرقی به کشورهای CIS 4 طاهر روشندل اربطانی ١ ، طهمورث حسنقلی پور٢ ،حبیب ابراهیم پور٣ ، مجتبی رمضانی چکیده: آنچه در بازاریابی حائز اهمیت است ارتباطات است ؛ به گونه ای که امروزه ارتباطات جزء لاینفک کلیه استراتژیهای بازاریابی به شمار میروند، زیرا نقش مهمی در ایجاد آگاهی در مشتریان در ارتباط با محصولات و خدمات سازمانها داشته ، تا حد زیادی در ایجاد جایگاه مناسب برای سازمان در بازار نقش دارند.
بر همین اساس تحقیق حاضر با هدف ارائه الگویی از روابط علت و معلولی اثربخشی تبلیغات برای صادرات محصولات غیرنفتی استان آذربایجان شرقی به کشورهای CIS انجام شده است .
نتایج بررسیها نشان میدهد که تداوم و استمرار تبلیغات، ایجاد تصویر ذهنی مثبت نسبت به محصول یا خدمت ، ابتکار و خلاقیت موجود در تبلیغ ، نوع رسانه ، زمان مناسب ارائه تبلیغ ، تکرار دفعات تبلیغات، صداقت در پیامهای تبلیغاتی و شهرت و وجهه خوب برند هشت سازه اصلی تحقیق میباشند.
یافته ها بر اساس پیشینه تحقیق که نشان داد عوامل اثربخشی تبلیغات از هشت شاخص اصلی تداوم و استمرار تبلیغات، ایجاد تصویر ذهنی مثبت نسبت به محصول یا خدمت ، ابتکار و خلاقیت موجود در تبلیغ ، نوع رسانه ، زمان مناسب ارائه تبلیغ ، تکرار دفعات تبلیغات، صداقت در پیامهای تبلیغاتی و شهرت و وجهه خوب برند تشکیل شده است که هر کدام از این شاخص های اصلی نیز به معیارهای فرعیتر تقسیم میشوند، لذا در این قسمت روابط علت و معلولی بین شاخص های اصلی بررسی و تعیین میگردد."