خلاصه ماشینی:
بنا بر این یکی از اهداف مدیریت افزایش منابع بیمه است و این مهم را میتوان از مسئولیتهای مدیریت بازاریابی بیمه دانست.
وظیفه مدیریت بازاریابی بیمه عبارت است از آموزش پرسنل فروش و بازاریابی،انجام تحقیقات،برنامهریزی،طراحی و پیشنهاد و ارائه خدمات جدید و تدوین استراتژی.
هدف عمده مدیریت بازاریابی بیمه،جذب مشتری جدید و حفظ مشتریان قبلی و ایجاد آگاهی در زمینه نتایج بیمه است.
نتایج به دست آمده بعد از پژوهشهای صورت گرفته و آزمونهای آماری عبارتند از: -افزایش بازاریابی باعث افزایش سود در هر سال شده است.
-هزینه بازاریابی باعث جذب و نگهداری مشتریان و بالا رفتن حجم بیمهنامهها در هر سال شده است.
-حقوق و مزایای کارمندان شعب و نمایندگیها(عامل انگیزش مادی)در الویت قرار گرفته و دارای بیشترین وزن است.
با این اهداف فهرست مطالب این پایاننامه به شرح زیر است:بخش اول؛ کلیات،بخش دوم؛خدمات،بخش سوم:مشتریان در خدمات(بیمه)،بخش چهارم؛ بررسی تحقیقات انجام شده در زمینه موضوع مورد مطالعه،بخش پنجم؛نتیجهگیری و پیشنهادها.