چکیده:
درحالی که تجارت الکترونیک به سرعت در حال رشد است صنعت غذا نیز جایگاه خود را در این محدوده در
حال رشد پی داکرده است . امروهه با مطر شد الگوها جدید کسب وکار ، تعاری سنتی باهاریابی
دگرگون شده است. باهاریابی یکی اه سیستم ها ساهمانی و یا یکی اه مهم ترین فرآیندها ساهما ها تجار
در جهت دستیابی به اهداف و ارضا نیاهها مصرف کنندگا است اهاین رو تحولات عصر ارتباطات در قالب
تاثیرات ناشی اه توسعه تجارت الکترونیک موجب تغییرات چشمگیر در باهاریابی شده است. هدف اصلی
اه انجام این پژوهش بررسی نگرش مصرف کنندگا رستورا ها در خصوخ خرید اینترنتی غذا است. در
خصوخ جمع آور داده ها اه مصاحبه ها تخصصی به منظور احصاء سایر عوامل یا شاخص هایی که در مبانی
نظر کمتر به آ اشاره شده و پرسشنامه به منظور نظرسنجی اه جامعه آمار هدف تهیه شده است. این پرسشنامه شامل 22 سوال است. تعداد نمونه آمار 283 نفر است. برا تجزیه وتحلیل داده ها این تحقیق اه مدل یابی معادلات ساختار استفاده می گردد. نتیجه فرضیه ها پژوهش نشا داد 6 فرضیه تائید یک فرضیه نیز رد شد. فرضیه ها مربوط به تاثیر معنادار و مثبت آسانی روند سفارش، سودمند بود ادراک شده، نوآور ها، ترفیعات و اعتماد در سفارش غذا آنلاین بر نگرش مصرف کنندگا نسبت به سفارش غذا آنلاین و همینین اثر
نگرش مصرف کنندگا نسبت به سفارش غذا آنلاین بر رفتار مصرف کننده مورد تایید قرار گرفتند و فرضیه
مربوط به تاثیر عوامل بیرونی بر نگرش مصرف کننده نسبت به سفارش غذا آنلاین مورد تایید قرار نگرفته
است.
خلاصه ماشینی:
همچنین با توجه به جایگاه ویژه ای که اینترنت در عصر حاضر بـه خـود اختصـاص داده اسـت ، بررسی فرایند خرید و رفتار مصرف کننده در اینترنت ، برای شرکت هـای تجـارت الکترونیکـی در جهت جذب مشتری، بالا بـردن فـروش و افـزایش سـودآوری و ارائـه راهبردهـای مناسـبی بــرای بازاریــابی و فــروش ، اهمیــت فــوق العــاده ای دارد (حســینقلی پــور و همکــاران ، ١٣٩٢؛ اسماعیل زاده و همکاران ، ١٣٩٦).
Sam and chenovin چارچوب نظری و مدل مفهومی با توجه به جدول ١ و سایر مطالعات انجام شده و تجربیات به دست آمده ، فرضیه های زیر در این مقاله مطرح می گردند: فرضیه ١: نگرش مصرف کنندگان نسبت به سفارش آنلاین غـذا بسـته بـه آسـانی رونـد سـفارش آنلاین غذا متغیر است .
فرضیه ٢: نگرش مصرف کنندگان نسبت به سفارش آنلاین غذا بسته بـه اسـتفاده رونـد سـفارش (سودمند بودن ادراک شده ) متغیر است .
عدد به دست آمده برای t این فرضیه برابر با ١٠/٠١ است و این بدان معنا اسـت کـه ایـن فرضـیه با سطح اطمینان ٩٩ درصد مورد پذیرش و تأیید است و با توجه به ضریب مسیر بـه دسـت آمـده که برابر با ٠/٤٣٩ است ، میتوان این طور بیان کرد که استفاده روند سـفارش آنلایـن مـیتوانـد نزدیک به ٤٤ درصد تغییرات نگرش مصرف کننده را تبیین نماید.
International Journal of Quality & Reliability Management, 19(7), 862-888.
International Journal of Economics & Management Sciences, 4(4), 1-6.