چکیده:
با گسترش نفوذ فناوری اطالعات و ارتباطات در حوزه های مختلف، بازاریابان از رسانه های اجتماعی برای
تبلیغ محصوالت خود استفاده میکنند. از اینرو، مسئله اصلی پژوهش حاضر واکاوی پیشایندها و پیامدهای
نگرش دانشجویان نسبت به تبلیغات رسانه های اجتماعی از دیدگاه دانشجویان دانشکده مدیریت، دانشگاه
دولتی شهر سمنان است. با این هدف از جامعهٔ موردنظر، تعداد 312 نفر به روش در دسترس انتخاب شده اند.
جهت سنجش اطالعات از پرسشنامه 11 گویهای با طیف 2 گزینهای لیکرت استفاده شد. این مطالعه از لحاظ
هدف کاربردی، از نوع تحقیقات توصیفی و با روش پیمایشی است. برای تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش از
مدلسازی معادالت ساختاری استفاده شد. نتایج به دست آمده، حاکی از آن است که سهولت استفاده درک
شده تاثیر مثبت و معناداری بر عادت رفتاری و نگرش نسبت به تبلیغات رسانههای اجتماعی دارد. همچنین
عادت رفتاری تاثیر مثبت و معنیدار بر وابستگی روانی دارد. با این وجود بین عادت رفتاری و نگرش رابطه
معناداری یافت نشد. سرانجام، بین نگرش نسبت به تبلیغات رسانه های اجتماعی و پاسخ های اطلاعاتی و
رفتاری تاثیر مثبت و معناداری یافت شد.
خلاصه ماشینی:
نتایج به دست آمده ، حاکی از آن است که سهولت استفاده درک شده تأثیر مثبت و معناداری بر عادت رفتاری و نگرش نسبت به تبلیغات رسانه های اجتماعی دارد.
پینوشت 1- Di Pietro - Raza - Nazeer 9- Belch and Belch 3- Motwani 31- Mogaji & Danbury 4- Mir 31- Mehta 5- Boateng & Okoe 3 - Kola and Akinyele 6- Chi 33- Chan -Nazeer 34- Wolin - Chu 35- Wang & Sun 9- Stelzner 36- Stevenson et al 11- Trainor 3 - Lehner 11- perceived ease of use 3 - Li 1 - Chen 39- Brown and Satyam 13- Heijden 41- Behavioral Responses 14- Guriting and Ndubisi 41- Wang & Sun 15- Lin and Wang 4 - Campbell & Wright 16- Luarn and Lin 43- Informational Responses 1 - habit 44- Belch and Belch 1 - Marlatt 45- chan 19- LaRose 46- normed fit index 1- Metcalfe & Mischel 4 - goodness of fit index 1- Psychological Dependence 4 - adjusted goodness of fit index - Patwardhan & Balasubramanian 49- Cho & Sagynov 3- Park 51- Suki & Suki 4- Wu 51- Schwabe, L.
, Dickinson 5- Damaggio 5 - Razzaque 6- Patwardhan & Balasubramanian 53- Kamal & Chu - Attitude toward social media advertising منابع ١.
(2011), “Interactive digital advertising vs virtual brand community: exploratory study of user motivation and social media marketing responses in Taiwan”, Journal of Interactive Advertising, Vol. 12 No. 1, pp.
Journal of business management & social sciences research, Volume 3, No4 28) Nazeer J (2017) Impact of Social Media Advertisements on University Students.