چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش کیفیت خدمات پشتیبانی یادگیرندگان آموزش الکترونیکی در پیش بینی راهبردهای انگیزشی آنان انجام گرفت. روش پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان دانشگاه پیام نور استان تهران، در مقاطع مختلف تشکیل می داد. روش نمونه گیری تلفیقی از خوشه ای چند مرحله ای، طبقه ای و تصادفی بود. حجم نمونه براساس جدول کرجسی- مورگان، قریب به 500 نفر در نظرگرفته شد. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه ی راهبردهای انگیزش برای یادگیری پینتریچ و همکاران (1993) بازنویسی شده توسط دانکن و مک کیچی (2005) و پرسشنامه های کیفیت خدمات اداری-آموزشی، کیفیت خدمات کتاب خانه ای، کیفیت خدمات آموزشی اساتید، کیفیت خدمات مشاوره ای، و کیفیت خدمات الکترونیکی از طریق سایت استفاده شد. در نهایت داده ها با استفاده از نرم افزار spss.21 و آزمون رگرسیون تجزیه و تحلیل گردید. نتایج نشان داد بین کیفیت خدمات و مولفه ی راهبردهای انگیزش برای یادگیری رابطه معنی دار وجود دارد.
This study aimed to investigate the role of service support qualities of e-learning learner's in their motivational strategies. Methodology of research was descriptive correlation. The population of research was Tehran Payam Noor University students, which formed in different sections. This study was a combination of multi-stage cluster sampling, stratified and randomized. Number of samples based Kregci-Morgan table, approximately 500 person was considered. Tools for Data collected included questionnaire of motivational strategies for learning by Pintrich et al. (1993), revised by Duncan and Mckeachi (2005) and quality of Administrative-Education Services questionnaire, the quality of library services questionnaire, the quality of professor's education questionnaire, quality consulting services questionnaire and quality of electronic services via the Web questionnaire was used. For data analyzing used spss.21 and regression testing. The results showed that the quality of services in all areas and components of motivational strategies for learning there was a significant relationship