چکیده:
یکی از چالش های کلاس های زبان تفاوت توانایی های زبانی و مهارت های ذهنی و فردی و همچنین انگیزه های زبان آموزان است. این مسئله دیربازی است که باعث ایجاد ناهمانگی در سطح یادگیری افراد شده است. محققین زیادی به بررسی این موضوع مهم پرداخته اند و از طریق فرضیه گاردنر مبنی بر هوشمندی های چندگانه راه حل هایی عملی ارائه داده اند. در این مطالعه، چنین شرایطی در یک کلاس آموزش زبان ایتالیایی سال اول و دوم مقطع کارشناسی، لحاظ شده است. چند راه حل پیشنهاد شده است جهت بهتر ساختن سطح کلاس از طریق بررسی توانایی های فردی زبان آموزان. در نتیجه ازراهبرد ترتیب دادن نوع مناسبی از تکلیف کلاسی به عنوان یک داده ورودی و حربه ایی استفاده می شود که هم بتواند همگان را به یک اندازه راغب به شرکت در فعالیت های کلاسی کند و هم به عنوان یک داده خروجی، مدرس را در کنترل و بررسی وضعیت پیشرفت زبان آموزان یاری رساند.
One of the most frequent problems of the language classes is the learner’s different linguistic skills and cognitive abilities and also their different motivations. This fact has always created so many problems in language teaching. In this essay, a situation like this occurs in an Italian language classroom. In according to Gardner's famous theories of –“multiple intelligences” and their main role in foreign language learning, in a class with different linguistic abilities, we proposed the use of certain tasks thought about in a meaningful way by the teacher and also the use of periodic tests that will be intended as a documentable input to not only increase the motivation of all students and invite all of them to actively participate in the class, but also to give the teacher an output to work on and to be analyzed to gain a better study on the various dynamics of each individual's skill development.
خلاصه ماشینی:
ir ١- مقدمه مدرسان زبانهای خارجی به خوبی می دانند که توانایی فراگیران زبان در یککـلاس درسـی در زمینة مهارتهای چندگانة زبان، هوشهای چندگانـه و ابتکـار در درک و یـادگیری قـوانین دستوری ، تولید خلاق و پروراندن اندیشه و جمله سازی در زبان خارجی و همچنـین بـه لحـاظ متغیرهای شخصیتی و رفتاری و برخی متغیرهای دیگر، نمودهای بسیار متفاوتی دارند، زیرا که یککلاس درسی ، از افراد متفاوت تشکیل شده است کـه در آن افـراد- کـه در ایـن پـژوهش ، گروهی از دانشجویان زبان ایتالیایی مقطع کارشناسی اند که به شکل نظامی پویا، همگی در رابطه با زبان مورد آموزش، هر یک به نوعی به اتخاذ سیاسـت هـای گونـاگون یـادگیری مـی پردازنـد.
٢-٣- هر زبانآموز فردی یگانه است پس از ذکر دو نکتة بالا، به مسئله حافظه و اهمیت آن در یادگیری برمی گردیم : برای تسهیل به حافظه سپردن مطالب ، مهم است که زبانآموزان در یک کلاس با توانـایی هـای متنـوع بـرای چندمین بار، روی همان تکالیف درسی ارائه شده بازگردنـد، ولـی در هربـار بازگـشت ، ایجـاد اندکی تغییر از جانب مدرس در ماهیت تکلیف درخواستی باعث بیشتر شدن فعالیت های ذهنی دانشجو می شود که در مواردی متمایز مانند تجزیـه و واکـاوی یـک مـتن و یـا تلخـیص آن، از توانایی های متفاوتی بهره جوید.