تابستان 1398، دوره نهم - شماره 2 رتبه الف (وزارت علوم)
-
بررسی رویکرد معلمان و فراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی نسبت به آموزش ضمنی و صریح تلفظ
نویسنده : باقری نویسی، رضا ؛ توحیدی راد، اویس ؛
(24 صفحه - از 323 تا 346 )
کلیدواژه ها: گرایش معلمان آموزش ضمنی تلفظ آموزش صریح زبان آموزان زبان فراگیران آموزش آمـوزش آموزش تلفظ
-
تأثیر سن زبانآموزان بر یادگیری تلفظ زبان آلمانی بر اساس دادههای دانشجویان ایرانی
نویسنده : برزگر، بهار ؛ البرزی ورکی، پرویز ؛
(18 صفحه - از 347 تا 364 )
کلیدواژه ها: سن زبان آموزی فرضیه دوره بحرانی مهارت تلفظ ارزیاب گویشور بومی زبانآموزان زبان سن تلفظ بـا زبـان
-
تکوین تدریس فکورانه در معلمین تازهکار زبان انگلیسی: نقش روش یادداشتنویسی
نویسنده : بهزادپور، فواد ؛ غفارثمر، رضا ؛ اکبری، رامین ؛ کیانی، غلامرضا ؛
(34 صفحه - از 365 تا 398 )
کلیدواژه ها: تربیت معلم تدریس فکورانه پیشبرد حرفهای معلمان تازهکار آموزش زبان انگلیسی یادداشت نویسی فکورانه معلمان آموزش یادداشت بـا آمـوزش
-
تجزیه و تحلیل اشکالات رایج در یادگیری زبان اسپانیایی
نویسنده : پرویزی، پردیس ؛
(24 صفحه - از 399 تا 422 )
کلیدواژه ها: زبان فارسی زبان دوم زبانشناسی کاربردی آموزش زبان زبان اسپانیایی تحلیل خطا حرف تعریف معین زبان زبانآموزان بـا حـرف تعریـف زبـان اسم
-
سهم گستردگی و عمق دانش واژگان در موفقیت خلاصهنویسی فراگیران زبان انگلیسی
نویسنده : پروین، مهسا ؛ کیوانپناه، شیوا ؛
(22 صفحه - از 423 تا 444 )
کلیدواژه ها: خلاصهنویسی دانش واژگان گستردگی دانش واژگان عمق دانش واژگان مهارت در زبان انگلیسی گستردگی متن
-
تأثیر ارزشیابی پویا بر عملکرد زبانآموزان در فعالیتهای انتخابی و تولیدی درک مطلب خواندن
نویسنده : توسلی، کبری ؛ نیک مرد، فاطمه ؛
(34 صفحه - از 445 تا 478 )
کلیدواژه ها: درک مطلب خواندن ارزشیابی پویا فعالیتهای انتخابی فعالیتهای تولیدی ارزشیابی زبانآموز زبانآموزان آزمون عملکرد زبان عملکرد زبانآموزان فعالیت
-
بررسی نگرش نسبت به یادگیری درس زبان انگلیسی دانشآموزان شهر چابهار: نقش یکزبانه و دوزبانه و جنسیت
نویسنده : رودی علی آبادی، ثریا ؛ اکبری بورنگ، محمد ؛ بلوچ، حفیظه ؛ عسگری، علی ؛ پورشافعی، هادی ؛
(14 صفحه - از 479 تا 492 )
کلیدواژه ها: نگرش زبان انگلیسی موفقیت تحصیلی دوزبانگی یک زبانگی زبان دوزبانه دانشآموزان
-
بررسی تأثیر مداخله پویا بر توانش زبانآموزان در تعبیر آرایههای معنوی متون ادبی مطالعه موردی آثار ادگار آلنپو
نویسنده : زارع بهتاش، اسماعیل ؛ فرخیپور، سجاد ؛
(22 صفحه - از 493 تا 514 )
کلیدواژه ها: آرایههای ادبی ادبیات انگلیسی ارزشیابی پویا ادگار آلنپو توانش مداخله ادبی زبان آزمون
-
راهبردهای استنباط واژگانی تأثیرگذار بر ساخت و درک اصطلاحات زبان انگلیسی
نویسنده : زارعی، عباسعلی ؛ شیر محمدی، حمیده ؛
(24 صفحه - از 515 تا 538 )
کلیدواژه ها: راهبردهای استنباط واژگانی راهبرد معنی محور راهبرد فرم محور راهبرد نظارت درک اصطلاحات ساخت اصطلاحات راهبردهای اصطلاحات زبان زبانآموزان راهبرد واژگانی پژوهش
-
نقش ارزیابیهای تکوینی بازخورد-محور در تقویت توانایی گفتاری: بازخورد فرازبانی در مقایسه با تصحیح صریح
نویسنده : عباسیان، غلامرضا ؛ کاظمی، فیروز ؛
(26 صفحه - از 539 تا 564 )
کلیدواژه ها: ارزیابی مهارت گفتاری بازخورد فرازبانی تصحیح صریح ارزیابی تکوینی زبان زبانآموزان بـازخورد آزمون
-
بررسی مقایسهای برخی از ضربالمثلهای پرکاربرد در زبانهای فارسی واسپانیایی
نویسنده : فیضالهی، علی ؛ گندمی، نسرین ؛
(20 صفحه - از 565 تا 584 )
کلیدواژه ها: زبان فارسی بسامد ضرب المثل زبان اسپانیایی عبارت پردازی بارمعنائی چینش واژگان زبان هـا زبـان واژه ضـربالمثـل بـه
-
هوش فرهنگی، هویت فرهنگی و استفاده عناوین خطابی انگلیسی توسط فراگیران ایرانی زبان انگلیسی
نویسنده : محمد حسین پور، رسول ؛ سربندی فراهانی، مریم ؛
(24 صفحه - از 585 تا 608 )
کلیدواژه ها: هویت فرهنگی هوش فرهنگی عناوین خطابی چهار عنصر هوش فرهنگی هویت فرهنگی زبان اول انگ فرهنگی بـا فرهنگـی
-
برنامه آموزش زبان انگلیسی تاثیر برنامه برشناخت دبیران مبتدی/ باتجربه ایرانی
نویسنده : مفتون، پرویز ؛ آقاعلیخانی، حسین ؛
(20 صفحه - از 609 تا 628 )
کلیدواژه ها: دانش تربیت دبیر باور شناخت دبیر دبیران مبتدی دبیران باتجربه دبیران آموزش معلمان
-
رابطۀ بین درک معلمان زبان انگلیسی از دانش پایه و حس خودکارآمدی و رابطۀ بین آنها در بافت ایرانی
نویسنده : نیرنیا، اکرم ؛ حسینی، نیما ؛
(30 صفحه - از 629 تا 658 )
کلیدواژه ها: معلم با تجربه معلم کم تجربه خود کارآمدی معلمان دانش پایه معلمان تجربه معلمان معلمان خودکارامدی دانش معلمان زبان انگلیسی کارامدی آموزش تجربه