چکیده:
هدف این مقاله تعیین میزان تاثیر گذاری عوامل موثر بر پیوستن مشتریان به فروشگاه در حمایت از مشتری است. این پژوهش از حیث هدف کاربردی، به لحاظ ماهیت توصیفی از نوع همبستگی و به لحاظ روش پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش مشتریان فروشگاه جانبو در شهر تهران است. حجم نمونه، با استفاده از فرمول نمونه گیری جامعه نامحدود 400 نفر برآورد گردید که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. به منظور سنجش متغیرها از پرسشنامه استاندارد با 27 گویه در قالب طیف 5 درجه ای لیکرت کاملا مخالفم تا کاملا موافقم استفاده شد. روایی صوری و محتوایی سوالات بر اساس نظر کارشناسان مربوطه تایید شد. مقدار آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه برابر با 0.810 برآورد شد که بیشتر از 0.7 بود، بنابراین پایایی پرسشنامه تائید شد. برای آزمون فرضیات تحقیق، از روش مدلیابی معادلات ساختاری (SEM) با کاربرد نرم افزار LISREL 8.72 استفاده شد. نتایج حاصل نشان داد مقدار تاثیر ارزش ویژه فروشگاه بر پیوستن مشتریان به فروشگاه (0.59)، تاثیر فروشگاه بر پیوستن مشتریان به فروشگاه (0.81)، تاثیر پیوستن مشتریان بر اتصال مشتریان (0.82)، تاثیر پیوستن مشتریان بر برجستگی فروشگاه (0.90)، تاثیر پیوستن مشتریان بر حامی بودن (0.30) و تاثیر تجربه مشتری بر حامی بودن (0.48) بدست آمد و مقدار آماره t کلیه مسیرها بزرگتر از 1.96 بود. ا زاینرو می توان گفت ضریب تاثیر در همه موارد مثبت و معنادار بوده است.
خلاصه ماشینی:
جدول 2- نتایج روش معادلات ساختاری برای فرضیه ۱ {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} آزمون فرضیه 2: ارزش ویژه فروشگاه بر پیوستن مشتریان به فروشگاه تاثیر معناداری دارد.
جدول 3- نتایج روش معادلات ساختاری برای فرضیه 2 {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} آزمون فرضیه 3: تاثیر فروشگاه بر پیوستن مشتریان به فروشگاه تاثیر معناداری دارد.
جدول 4- نتایج روش معادلات ساختاری برای فرضیه 3 {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} آزمون فرضیه 4: پیوستن مشتریان بر اتصال مشتریان به فروشگاه تاثیر معناداری دارد.
جدول 5- نتایج روش معادلات ساختاری برای فرضیه 4 {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} آزمون فرضیه 5: پیوستن مشتریان به فروشگاه بر برجستگی فروشگاه تاثیر معناداری دارد.
جدول 6- نتایج روش معادلات ساختاری برای فرضیه 5 {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} آزمون فرضیه 6: پیوستن مشتریان به فروشگاه بر حامی بودن مشتری تاثیر معناداری دارد.
جدول 7- نتایج روش معادلات ساختاری برای فرضیه 6 {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} آزمون فرضیه 7: تجربه مشتری بر حامی بودن مشتری تاثیر معناداری دارد.
نتایج حاصل نشان داد که مقدار قدرمطلق آماره t برای مسیر «تأثیر ارزش ویژه فروشگاه بر پیوستن مشتریان به فروشگاه» بزرگتر از 1.
در آن مطالعه نیز نتایج نشان دادند که ارزش ویژه فروشگاه بر پیوستن مشتریان به فروشگاه تاثیر معناداری دارد.
در آن مطالعه نیز نتایج نشان دادند که پیوستن مشتریان بر برجستگی فروشگاه تاثیر معناداری دارد.
در آن مطالعه نیز نتایج نشان دادند که پیوستن مشتریان به فروشگاه بر حامی بودن مشتری تاثیر معناداری دارد.