چکیده:
تحقیق حاضرء با هدف بررسی تاثیر ابعاد ساختار سازمانی بر کیفیت خدمات در شهرداری تهران صورت گرفته است. روش
پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری شامل کارکنان
شهرداری تهران است. که با استفاده از فرمول کوکران تعداد ۲۷۸ نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. روش نمونهگیری تصادفی
ساده بوده است. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شده است. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ
بالاتر از ۰/۷ ارزیابی شد و برای روایی پرسشنامه از روایی صوری و محتوایی استفاده گردید. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها از
آزمون مدل معادلات ساختاری استفاده شد.براساس نتایج به دست آمده از مدلء تاثیرگذاری ابعاد پیچیدگی با ضریب
مسیر۰,۱۸۳و ضریب معنیداری ۳,۰۲۶ و بعد رسمیت با ضریب مسیر ۰,۲۶۲ و ضریب معنیداری ۴,۱۲۲ و بعد تمرکز با ضریب
مسیر۰,۲۶۶ و ضریب معنیداری ۳,۸۶۸ بر کیفیت خدمات در شهرداری تهران مورد تائید قرار گرفت.
خلاصه ماشینی:
بررسی تأثیر ابعاد ساختار سازمانی بر کیفیت خدمات (مورد مطالعه: شهرداري تهران) رضا وهاب 2 کارشناسی مهندسی فناوری عمران-ساختمان سازی، واحد سوانح طبیعی، دانشگاه جامع علمی- کاربردی، تهران، ایران چکیده تحقیق حاضر، با هدف بررسی تأثیر ابعاد ساختار سازمانی بر کیفیت خدمات در شهرداري تهران صورت گرفته است.
در تحقیق حاضر به بررسی تأثیر ابعاد ساختار سازمانی بر کیفیت خدمات در شهرداري تهران می پردازیم.
ایجاد یك ساختار برای استفاده بهينه از منابع باید اولویت اول اقدامات و فعاليت های مدیریتی به عنوان مدیر ارشد در آغاز برنامه های تغيير در سازمان باشد.
ساختار سازمانی روشی است که یک سازمان برای نظم دادن به افراد و کارها در پیش میگیرد تا بتواند از این طریق وظایف را به بهترین شکل انجام دهد و به اهدافش برسد از اینرو در تحقیق حاضر به بررسی تأثیر ابعاد ساختار سازمانی بر کیفیت خدمات در شهرداري تهران می پردا > فرضیه های ت > 1-بعد پیچیدگی در ساختار سازمانی بر کیفیت خدمات تأثیر مثبت و معنی داری د > 2-بعد رسمیت در ساختار سازمانی بر کیفیت خدمات تأثیر مثبت و معنی داری د > 3-بعد تمرکز در ساختار سازمانی بر کیفیت خدمات تأثیر مثبت و معنی داری د Litvaj Dobos Zeng & Zhang Elina Gurianova Tylus روش تحقیق تحقیق حاضر، به بررسی تأثیر ابعاد ساختار سازمانی بر کیفیت خدمات در شهرداري تهران پرداخته است.
2. باقری، زهرا (1395) تحقیقی با عنوان "تأثیر ساختار سازمانی بر کیفیت خدمات سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان.
بررسی تأثیر ساختار سازمانی بر عملکرد شرکتهاي پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران.