خلاصه ماشینی:
"میتوان این مسئله را این گونه توصیف کرد:فرش باد فیلمی است که در آن سعی شده تا ویژگیهای دو فرهنگ کاملا متفاوت (فرهنگ اصیل ایرانی و فرهنگ اصیل ژاپنی)را برای تماشاگران ملیت دیگر تصویر و با استفاده از نقاط مشترک جذابیتهای فرهنگ دیگر را به این تماشاگران آشکار کند.
اما صرفنظر از تمام این ویژگیها،فرش باد را میتوان یک فیلم احساسی هوشمندانه دانست،فیلمی که تعمدا پیچیدگیها را از ساختار و زشتیها و پلشتیها (و حتی واقعیات تلخ زندگی را)از مضمونش حذف میکند تا به هدف خود برسد.
فلاشبکهایی که سنتهای تنیده در زندگی معمول مردم ژاپن را تصویر میکند و در زمان حال همین حالت را در مورد سنتهای ایرانی،که گاه البته دور از زندگی معمول امروز جلوه میکنند،جلوه میدهد با این خط احساس همراه میشود و ساختار احساسی معقولی به فیلم میدهد.
کیانیان که بازیگر هوشمندی است آشکارا با یک بازی بیرونی با حرکات پردامنه نقش اصلی را در فیلم بر عهده میگیرد و برقراری پل ارتباطی میان بازیگران مختلف را هم عهدهدار میشود."