چکیده:
ارتباطات یک مهارت بسیار مهم در مدیریت ومبنای لازم وضروری برای مدیریت کارآمد است. یک وجه مهم ارتباط درسازمان و مدیریت ارتباط میان مدیر و کارکنان است .مدیران می توانند بادر نظر گرفتن شبکه های ارتباطی موثر و بهبود مهارت های انسانی ازجمله توسعه ی مهارت های ارتباطی، زمینه ی مدیریت موثر بر بهبود عملکرد کارکنان و تحقق اهداف سازمانی را تسهیل نمایند. همچنین دردنیای رقابتی امروز، تنها مزیت رقابتی پایدار هر سازمان، نیروی انسانی آن و نقش تمامی آن ها در موفقیت سازمان است که این امر از رفتار نوآورانه کارکنان میّسر است. هــدف از پژوهــش حاضــر بررســی تاثیــر رفتــار نوآورانــه بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی مهارتهای ارتباطی است.جامعــه آمــاری ایــن تحقیــق دربردارنــدۀ کارکنــان شرکت کافه بازار می باشد. حجــم نمونــه بــا روش نمونه گیری تصادفی42نفر بر اساس فرمول کوکران بدست آمده و داده ها با پرسشنامه های استاندارد جمع آوری شده که روایی آن از طریق روایی واگرا و پایایی آن با پایایی ترکیبی و ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده است.تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها توصیفی – پیمایشی است.داده ها با مدل سازی معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل شده است.یافته نشان می دهد که تاثیرات متغیر مستقل پژوهش بر وابسته (رفتار نوآورانه بر عملکرد سازمانی) معنی دار بوده و متغیر مهارتهای ارتباطی نقش میانجی بین آنها ایفا می کند.
خلاصه ماشینی:
تاثیر رفتار نوآورانه بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی مهارتهای ارتباطی (مورد مطالعه : کافه بازار) صونا عمراهی کادیجانی 1 ، مهدی آقاعباسی 2 1 گروه مدیریت کسبوکار واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (نویسنده مسئول) 2 گروه مدیریت کسبوکار واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران چکیده ارتباطات یک مهارت بسیار مهم در مدیریت ومبنای لازم وضروری برای مدیریت کارآمد است.
و سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا رفتار نوآورانه بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی مهارتهای ارتباطی در بین کارکنان کافه بازار تاثیر دارد؟ ادبیات پژوهش عملکرد سازمانی عملکرد در لغت یعنی حالت با کیفیت کار کرد.
G. and Bruce پیشینه تحقیق جدول (1) خلاصه ی پیشینه داخلی و خارجی مطالعات انجام شده در خارج از كشور ردیف, پژوهشگران, عنوان پژوهش, یافته های پژوهش 1, اکرم وهمکاران 1 (2020) , یافتن تاثیر عدالت سازمانی بر رفتار کاری نوآورانه کارکنان در حال کار در بخش مخابرات چین, آنالیز نقش واسطه ای به اشتراک گذاری دانش بین متغیرهای مستقل و وابسته در این مطالعه نیز می پردازد.
آزمون نرمال بودن در خصوص متغیرهای پژوهش متغیر, آماره K-S, سطح معناداری رفتار نوآورانه, 739/1, 006/0 مهارتهای ارتباطی, 675/1, 013/0 عملکرد سازمانی, 369/1, 012/0 نتیجه ها و بحث برازش مدل اندازه گیری مدل اندازهگیری مدلی است که در آن روابط بین متغیرهای مشاهده پذیر و مکنون مورد توجه قرار گرفته و اندازهگیری میشود.
همچنین ضریب مسیر مابین این دو متغیر برابر(053/0) است و میزان تاثیر مثبت رفتار نوآورانه بر عملکرد سازمانی را نشان میدهد.