چکیده:
با افزایش فشارهای رقابتی در محیط فروشگاههای زنجیرهای، وفاداری مشتری معیاری از عملکرد او در نظر گرفته میشود. با افزایش فشارهای رقابتی در محیط فروشگاههای زنجیرهای، وفاداری مشتری معیاری از عملکرد او در نظر گرفته میشود. هدف از این پژوهش ارائه مدلی در رابطه با وفاداری مشتری درزمینه فروشگاههای زنجیره ای است لذا با رویکرد پژوهش ترکیبی به بررسی محرکهای وفاداری به فروشگاههای زنجیره ای در کشور براساس شواهد کیفی با تکنیک دلفی از فروشگاههای زنجیره ای و داده های بخش کمی با مشتریان فروشگاههای زنجیره ای جانبو و افق کوروش گردآوری شده و داده ها با تحلیلهای چند متغیره تجزیه و تحلیل شده است. از میان هجده مؤلفه شناسایی شده، پنج مؤلفه به راحتی خدمات ، نه مؤلفه به تصویر فروشگاه ، دو مؤلفه به هیجان، یک مؤلفه به رضایت و یک مؤلفه به ارزش عملکردی اختصاص دارد. یافتههای حاصل از دو مطالعه کیفی و کمی طی فرایندهای چند مرحله از اهمیت و نقش پررنگ راحتی خدمات، تصویر فروشگاه، هیجان فروشگاه، ارزش کارکردی و رضایت از فروشگاه در ایجاد وفاداری به فروشگاههای زنجیره ای حمایت کرده است که تمرکز بر این مولفههای اصلی و فرعی میتواند ضمن جذب مشتریان جدید بستر را برای وفاداری و حفظ مشتریان فراهم کند.
As competitive pressures increase in the chain store environment, customer loyalty becomes a measure of their performance.As competitive pressures increase in the chain store environment, customer loyalty becomes a measure of their performance. The purpose of this study is to present a model in relation to customer loyalty in the field of chain stores. Cyrus' side and horizon were collected and the data were analyzed by multivariate analysis. The component is assigned to functional value. Findings from two qualitative and quantitative studies during multi-stage processes of the importance and prominent role of service convenience, store image, store excitement, functional value and store satisfaction in creating loyalty to chain stores has supported the focus on these main and secondary components. It can provide a platform for customer loyalty and retention while attracting new customers.It can provide a platform for customer loyalty and retention while attracting new customers. It can provide a platform for customer loyalty and retention while attracting new customers.