خلاصه ماشینی:
"به عبارت دیگر سازمان مجبور است سهم بازار خود را افزایش داده و موقعیت خود را در این طبقهبندی تغییر دهد،در غیر اینصورت مجبور به کاهش سرمایهگذاری و قطع کلیه هزینههای پشتیبانی آن میباشد اما هر یک از این راهحلها با مشکلاتی جدی روبهرو میباشند از جمله میتوان گفت برای مؤسسهای با سهم محدود در بازار به دلیل محدودیت منابع و نفوذ،افزایش سهم آن در بازار امکانپذیر نیست،ضمنا برای اتخاذ موضوع جدید در بازار لازم است توانایی توسعه محصول و بازار را داشته باشد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) کاربرد موفق تقسیم بازار یک شرکت با سهم اندک از بازار باید در بخشهایی از بازار رقابت کند که حداکثر توانایی را در آن بخش داشته باشد و این توانایی برای صنعت،با ارزش محسوب گردد.
این شرکت مثل یونیون کمپ بازار خود را بر اساس فرایند تولید،بخش کرده است و با رهبری خوب در صنعت نساجی موفق میباشد.
باوجوداینکه سهم بازار شرکت بروقز در مقایسه با IBM بسیار ناچیز است اما سهم بازار و بازده هر سهم آن نسبت به IBM رشد سریعتری داشته است اکنون این شرکت خط کاملی از کامپیوتر را ارائه میدهد و در طراحی کامپیوترهای جدید خود با اتخاذ روشهای خاص هزینه ساخت حافظهها را کاهش داده است.
این شرکت بر استفاده راحت و انعطافپذیر برنامهریزی،تأکید داشته و نسبت به حافظه تأکید کمتری دارد ازاینرو توانسته هزینه ساخت حافظه را کاهش دهد و صرفا برایبانک و شرکتهای مالی ماشینهای محاسباتی الکترونیکی بسازد و همیشه مدلهای قبلی را اصلاح کند و تغییرات تکنولوژیکی جدید را در آنها اعمال میکند."