چکیده:
پژوهش حاضر با هدف، بررسی نقش میانجی تعهد سازمانی رابطه بین سبک یادگیری و عملکرد معلمان مقطع ابتدایی استان تهران انجام شده است؛ تحقیق حاضر از نظر روش گردآوری دادهها، توصیفی- پیمایشی و همبستگی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق معلمان مقطع ابتدایی استان تهران بود، روش نمونهگیری غیر احتمالی در دسترس بود؛ با توجه به جامعه آماری تعداد نمونه 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد؛ جهت گردآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شد. محقق؛ دادههای به دست آمده از پرسش نامه را پس از استخراج و طبقه بندی از طریق نرم افزار smart plsمورد تجزیه تحلیل قرار داده است؛ نتایج حاصل از آزمونهای نشان داد که بین سبک یادگیری و عملکرد معلمان رابطه معناداری وجود دارد. بین سبک یادگیری و تعهد سازمانی رابطه معناداری وجود دارد. بین تعهد سازمانی و عملکرد معلمان رابطه معناداری وجود دارد. تعهد سازمانی در رابطه بین سبک یادگیری و عملکرد معلمان نقش میانجی ایفا میکند
خلاصه ماشینی:
com چکيده پژوهش حاضر با هدف ، بررسي نقش ميانجي تعهد سازماني رابطه بين سبک يادگيري و عملکرد معلمان مقطع ابتدايي استان تهران انجام شده است ؛ تحقيق حاضر از نظر روش گردآوري داده ها، توصيفي - پيمايشي و همبستگي و از نظر هدف کاربردي است .
محقق ؛ داده هاي به دست آمده از پرسش نامه را پس از استخراج و طبقه بندي از طريق نرم افزارsmart pls مورد تجزيه تحليل قرار داده است ؛ نتايج حاصل از آزمون هاي نشان داد که بين سبک يادگيري و عملکرد معلمان رابطه معناداري وجود دارد.
ازاين رو، در اين پژوهش سعي بر آن است که بررسي نقش ميانجي تعهد سازماني در رابطه بين سبک يادگيري و عملکرد معلمان مقطع ابتدايي استان تهران موردبررسي قرار گيرد.
پرسش اصلي تحقيق آن است که آيا بين سبک يادگيري و عملکرد معلمان مقطع ابتدايي استان تهران ارتباط معناداري وجود دارد؟ و در صورت مثبت بودن پاسخ ، نوع تاثير چگونه ميباشد و نقش تعهد در اين ارتباط چيست ؟ 1.
هدف و فرضيه پژوهش هدف اين پژوهش ، بررسي نقش ميانجي تعهد سازماني در رابطه بين سبک يادگيري و عملکرد معلمان ميباشد که در زير فرضيه هاي اين پژوهش بيان شده اند.
__ Influence of Principal Supervision on Organizational Commitment، and Emotional Intelligence on Work Discipline، Work Motivation and Performance of State High School Teachers in North Maluku Province.
__ Work Culture and Organizational Commitment on Teacher Performance.