چکیده:
رشد فراگیر فن آوری اطلاعات و ارتباطات,تاثیر بسیار زیادی بر صنعت بانکداری داشته است. ارایه خدمات بانکی به مشتریان از طریق تلفن همراه یکی از جدیدترین این فنآوری هاست. بر این اساس در این پژوهش قصد بر این است تا تاثیر سهولت,سودمندی و ریسک درک شده,اعتماد و تاثیرات اجتماعی بر قصد استفاده از موبایل بانک در مشتریان بانک ملی مبارکه بررسی شود. جامعه آماری مشتریان بانک ملی مبارکه است. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 300 نفر که بر اساس روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. به منظور اندازه گیری متغیرها از پرسشنامه استاندارد استفاده شد. روایی پرسشنامه به صورت تشخیصی,همگرا و واگرا و پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بررسی گردید. آزمون مدل پژوهش بر اساس روش معادلات ساختاری و نرم افزار PLS انجام گرفت. نتایج نشان داد که سهولت,سودمندی و ریسک درک شده,اعتماد و تاثیرات اجتماعی بر قصد استفاده از موبایل بانک تاثیر مثبت و معناداری داشته است.
The pervasive growth of ICT has had a huge impact on the banking industry. Providing banking services to customers via mobile phone is one of the newest technologies. Accordingly, in this study, the intention is to investigate the effect of perceived convenience, usefulness and risk, trust and social effects on the intention to use mobile banking in the customers of Bank Melli Mobarakeh. The statistical population of customers of Bank Melli is Mobarakeh. Sample size was selected using Morgan table of 381 people based on available sampling method. A standard questionnaire was used to measure the variables. The validity of the questionnaire was evaluated diagnostically, convergently and divergently and the reliability of the questionnaire was assessed using Cronbach's alpha coefficient. The research model was tested based on structural equation method and pls software. The results showed that perceived convenience, usefulness and risk, trust and social effects had a positive and significant effect on the intention to use mobile banking.