چکیده:
هدف: تاثیر ویژگیهای وب سایت در بانکداری اینترنتی بر تعامل مشتری با بانک بر اساس تیوری محرک-پاسخ در بین مشتریان بانک سپه شعب کرج بوده است. روش: پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهشی شامل مشتریان بانک سپه شعب کرج به تعداد نامعین که حجم نمونه 384 نفر از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تایید شده موردسنجش قرارگرفته است. به منظور تجزیه وتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرم افزار24 SPSS و برای تجزیه وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم افزار PLS2 Smart استفاده شده است.
یافتهها: نشان میدهد، که تعامل وب سایت، زیبا شناسی وب سایت، راحتی در استفاده و سفارش سازی بر تعامل مشتری تاثیر مثبت و معنی داری دارد. بعلاوه، تعامل مشتری بر اعتماد و حفظ مشتری بطور جدی تاثیر مثبت دارد. نتیجهگیری: ویژگیهای وب سایت در بانکداری اینترنتی بر تعامل مشتری با بانک بر اساس تیوری محرک-پاسخ تاثیر جدی و مثبت دارد.. اتصال برند مشتری و بانک بر هواداری برند مشتری و تعامل مشتری بر اتصال برند مشتری و بانک تاثیر قابل توجهای دارد.
خلاصه ماشینی:
بطور کلی در مرتبط ترین تحقیق صورت گرفته در کشور اسلام و همکاران (2019) بر اساس تئوری پارسخ محرک و اراگانسیم تاثیر ویژگی های وب سایت در تعامل با صنعت بانک داری مورد مطالعه قرار دادند، از طرفی تعامل مشتریان در صنعت بانکداری می توان پیامدهای مثبتی برای بانک به همراه داشته باشد.
از این رو در این تحقیق با ترکیب دو تحقیق اسلام و همکاران ، (2019) برای آن هستیم بنابر این که به دوسوال اصلی یعنی : تاثیرنقش تعامل مشتری در ویژگی های وب سایت و حفظ و اعتماد مشتریان بانک سپه شعب کرج چگونه است؟ و همچنین تاثیر نقش اتصال برند مشتری و بانک در تعامل مشتری و هواداری برند مشتری چگونه است؟ ادبیات و بیشینه پژوهش ادبیات مرتبط با مطالعات قبلی بر نظریههای متعدد، به ویژه مدل پذیرش فناوری (مدل پذیرش فناوری ) و تئوری رفتار برنامهریزیشده ، برای توضیح پذیرش بانکداری آنلاین توسط مشتری متمرکز شدهاند.
مشتریان در هنگام تعامل با یک وب سایت بانکی، در معرض تجربیات و توصیه های متعددی قرار می گیرند که در صورت Khan Islam Mazursky and Jacoby مطلوب بودن، باعث ایجاد نگرش آنها نسبت به وب سایت های بانکی خاص می شود.
(خان و همکاران ، 2019) از این رو هدف این تحقیق بررسی تاثیر ویژگی های وب سایت در بانکداری اینترنتی بر تعامل مشتری با بانک بر اساس تئوری محرک-پاسخ در بین مشتریان بانک سپه شعب کرج بوده است.
بحث و نتیجهگیری این تحقیق باهدف بررسی تاثیر ویژگی های وب سایت در بانکداری اینترنتی بر تعامل مشتری با بانک بر اساس تئوری محرک-پاسخ انجامگرفته است.