چکیده:
انگیزه اصلی این مطالعه بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر قصد خرید مجدد مشتریان نمایندگیهای ایرانخودرو شهر همدان میباشد. امروزه سازمانها به این باور رسیدهاند که تنها با تکرار خرید مشتریان است که قادرند به سود بلندمدت دست یابند. در این مطالعه علاوه بر بررسی ارزش ویژه برند ایرانخودرو بر قصد خرید قطعات تولیدشده این شرکت توسط مصرفکنندگان آنها عوامل ذهنی و درک شده مشتریان از عدالت توزیعی، و تعاملی و همچنین ثبات تخصیص بهعنوان عوامل تعدیلکننده قصد خرید مجدد موردبررسی قرار میگیرد. این تحقیق ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر ماهیت، توصیفی-پیمایشی میباشد. دادههای تحقیق از طریق سوالات پنج گزینهای لیکرت موجود در پرسشنامه تحقیق جمعآوریشده است. در پژوهش حاضر بهمنظور تجزیهوتحلیل دادههای حاصل از پرسشنامه، متناسب با نیاز آماری از نرمافزار آماری SPSS.V24 و از نرمافزار معادلات ساختاری Pls.V3 استفاده گردیده است . جامعه آماری شامل مشتریان شرکت قطعات ایرانخودرو شهر همدان میباشد. به دلیل یکسان بودن شرایط جامعه آماری و استفاده از ناهمگونی کل اعضای جامعه، روش نمونهگیری تصادفی ساده است. نتایج پژوهش نشان داد که: ارزش ویژه برند برقصد خرید مجدد مشتریان نمایندگیهای ایرانخودرو شهر همدان ، تاثیر معناداری دارد(335/ 0). عدالت توزیعی در تاثیرگذاری ارزش ویژه برند بر قصد خرید مجدد مشتریان نمایندگیهای ایرانخودرو شهر همدان نقش تعدیلگر دارد(267/ 0). عدالت تعاملی در تاثیرگذاری ارزش ویژه برند بر قصد خرید مجدد مشتریان نمایندگیهای ایرانخودرو شهر همدان نقش تعدیلگر دارد(194/ 0). ثبات تخصیص در تاثیرگذاری ارزش ویژه برند بر قصد خرید مجدد مشتریان نمایندگیهای ایرانخودرو شهر همدان نقش تعدیلگر دارد(106/ 0).
The main motivation of this study is to investigate the effect of brand equity on the intention of repurchasing customers of Iran Khodro dealerships in Hamadan. Organizations today have come to believe that it is only by repeating customer purchases that they can achieve long-term profits. In this study, in addition to examining the special value of Iran-Khodro brand on the intention to buy the parts produced by this company by their consumers, the mental and perceived factors of customers from distributive and interactive justice as well as the stability of allocation as modifying factors of repurchase intention are examined. This research is applied in terms of purpose and descriptive-survey in terms of nature. The research data was collected through the five Likert questions in the research questionnaire. In the present study, in order to analyze the data obtained from the questionnaire, SPSS.V24 statistical software and Pls.V3 structural equation software were used according to the statistical needs. The statistical population includes customers of Iran Auto Parts Company, Hamadan. Due to the uniformity of the statistical community and the use of heterogeneity of all members of the community, the random sampling method is simple. The results showed that: The brand equity has a significant effect on the repurchase intention of customers of Iran's car dealerships in Hamadan (0.335). Distributive justice has a moderating role in influencing the brand equity on the intention to repurchase customers of Iran's car dealerships in Hamadan (0.267). Interactive justice has a moderating role in influencing the brand equity on the intention to repurchase customers of Iran's car dealerships in Hamadan (0.194). The consistency of allocation has a moderating role in influencing the brand equity on the intention to repurchase the customers of Iran Khodro dealerships in Hamadan (0.106).
خلاصه ماشینی:
در examining the special value of Iran-Khodro brand on the intention to buy the parts produced by this company این مطالعه علاوه بر بررسی ارزش ویژه برند ایران خودرو بر قصد the mental and perceived factors of by their consumersخرید قطعات تولیدشده این شرکت توسط مصرف کنندگان آن ها customers from distributive and interactive justice as well as the stability of allocation as modifying factors عوامل ذهنی و درک شده مشتریان از عدالت توزیعی، و تعاملی و of repurchase intention are examined.
درواقع علاوه بر بررسی ارزش ویژه برند ایران خودرو بر قصد خرید قطعات تولیدشده این شرکت توسط مصرف کنندگان آن ها عوامل ذهنی و درک شده مشتریان از عدالت توزیعی، و تعاملی و همچنین ثبات تخصیص به عنوان عوامل تعدیل کننده قصد خرید مجدد موردبررسی قرار میگیرد.
به این ترتیب سؤال اصلی پژوهش حاضر این است : تأثیر ارزش ویژه برند بر قصد خرید مجدد با نقش تعدیل گر عدالت توزیعی، عدالت تعاملی و ثبات تخصیص در شرکت قطعات خودرو چگونه است ؟ مبانی نظری و پیشینه تحقیق : عدالت توزیعی عدالت توزیعی، به عادلانه بودن پیامدها و نتایجی که کارکنان دریافت میکنند اشاره میکند این عدالت سازمانی ریشه در نظریه برابری آدامز دارد این نظریه به نحوه پاسخ دهی افراد نسبت به مداخله ها و رفتارهای ناعادلانه مدیران و سرپرستان در توزیع امکانات و پاداش ها در سازمان ها توجه دارد.