چکیده:
زمینه و هدف
هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر کیفیت خدمات هوشمند پلیس بر اعتماد مردمی به ویژند فرماندهی انتظامی ج. ا. ا. با میانجی گری تصویر نام نما و رضایت است.
روش:
پژوهش حاضر از نظر هدف، از نوع پژوهش های کاربردی است و از نظر نحوه گردآوری داده ها، توصیفی از نوع پیمایشی است که در آن از روش مدل سازی معادلات مسیری- ساختاری برای آزمون فرضیه های و برازش مدل استفاده شده است. براساس روش تعیین حجم نمونه 345 نفر از استفاده کنندگان خدمات هوشمند پلیس در شهر مشهد با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسش نامه استاندارد است که روایی آن با استفاده از روش اعتبار محتوا و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ، پایایی مرکب و همگون که همه مقادیر آن ها بیش از 7/ 0 می باشد، تایید شده است. در این پژوهش برای تحلیل داده ها از رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل استفاده شده است.
یافته ها
یافته های پژوهش نشان داد که کیفیت خدمات هوشمند پلیس بر ایجاد رضایت، تصویر ویژند و اعتماد به نام نما، تاثیر مثبت و معناداری دارد.
نتایج
تجارب برخط و خدمات هوشمند کاربرپسندتر شود و در راستای بهبود فرایند خدمت دهی و پاسخ گویی مناسب مناسب به مردم تلاش شود.
Background and purpose
The purpose of the present study is to investigate the effect of the quality of intelligent police services on public trust in Islamic Republic of Iran Police Command. It is through the mediation of the image of name and satisfaction.
Method
In terms of the purpose, the present research is of the type of applied research, and in terms of the method of data collection, it is a description of the survey type, in which the path-structural equation modeling method was used to test the hypotheses and fit the model. Based on the method of determining the sample size, 345 users of smart police services in Mashhad were selected using available sampling method. The research tool is a standard questionnaire whose validity has been confirmed using the content validity method and its reliability through Cronbach's alpha, composite and homogenous reliability, all of which are more than 0. 7. In this research, structural equation modeling approach and Lisrel software were used for data analysis.
Findings
The findings of the research showed that the quality of intelligent police services has a positive and significant effect on creating satisfaction, brand image and trust in brand name.
Results
Online experiences and smart services should be more user-friendly and efforts should be made to improve the service process and respond appropriately to people.