چکیده:
زمینه و هدف: هدف این پژوهش، بررسی تأثیر هوشمندی اجتماعی و نفوذ بینفردی بر موفقیت مسیر شغلی ادراکشده با میانجیگری شبکهسازی درونی است. روش: این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از حیث ماهیت و روش کمی است. جامعه پژوهش کارکنان شرکت توزیع برق استان قم هستند که با استفاده از روش نمونهگیری دردسترس انتخاب شدهاند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه است. تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار اسمارت پیالاس انجام شده است. پایایی با استفاده از ضرایب بارهای عاملی، ضرایب آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی و ضریب rho-A و روایی با استفاده از روایی همگرا و روایی واگرا تأیید شد. یافتهها: نفوذ بین فردی بر شبکهسازی درونی تأثیرگذار میباشد؛ هوشمندی اجتماعی بر شبکهسازی درونی تأثیرگذار است؛ شبکهسازی درونی بر موفقیت مسیر شغلی ادراکشده تأثیرگذار است؛ نفوذ بینفردی بر موفقیت مسیر شغلی ادراکشده تأثیرگذار است؛ هوشمندی اجتماعی بر موفقیت مسیر شغلی ادراکشده تأثیرگذار است. نتایج: پژوهش حاضر اولین اقدام در جهت آزمون مدلی مفهومی متشکل از متغیرهای چهارگانه است که نشاندهنده اصالت و نوآوری پژوهش است. برازش مدل با توجه به شاخصهای برازش بسیار مناسب است. بدینترتیب مدل ترکیبی که در این پژوهش ارائه شده است، مورد تأیید قرار میگیرد.
Background and objective: The purpose of this research is to investigate the effect of social intelligence and interpersonal influence on perceived career path success with the mediation of internal networking. Method: In terms of its objective this study is of an applied reaesrch type and in terms of nature and method quantitative. The research population is the employees of the electricity distribution company of Qom province, who were selected using the available sampling method. The data collection tool is a questionnaire. Data analysis was done using Smart PLS software. Reliability was confirmed using factor loading coefficients, Cronbach's alpha coefficients, composite reliability and rho-A coefficient, and validity using convergent validity and divergent validity. Findings: Interpersonal influence affects internal networking; social intelligence affects internal networking; internal networking has an impact on perceived career path success; interpersonal influence affects perceived career path success; social intelligence affects perceived career success. Results: The present research is the first step towards testing a conceptual model consisting of four variables, which shows the originality and innovation of the research. The fit of the model is very suitable according to the fit indices. In this way, the hybrid model presented in this research is approved.