چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه تصویر برند و تجربه مشتری با قصد خریدمجدد و با نقش میانجیگری اعتماد مشتری (مورد مطالعه : مشتریان لپتاپهای وارداتی لنوو در شهرستان بجنورد) صورت گرفت . این پژوهش از نظر روش و ماهیت توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش؛ شامل تمامی مشتریان لپتاپهای وارداتی لنوو در شهرستان بجنورد می باشد. جامعه آماری پژوهش نامحدود بوده و برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شده که تعداد 384 نفر جهت نمونه به روش نمونهگیری غیرتصادفی دردسترس انتخاب شدند. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامههای؛ تصویر برند (بودیمن ، 2021)؛ تجربه مشتری (کیا و همکاران ،1399)؛ اعتماد مشتری (سو و هان ، 2003) و قصد خرید مجدد (آرین و همکاران، 1397) استفاده شده است. برای سنجش اعتبار پایایی پرسشنامهها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید که مقادیر ضریب برای متغیرهای تصویر برند (795/0)؛ تجربه مشتری (787/0)؛ اعتماد مشتری (831/0) و قصد خرید مجدد (858/0) و به دست آمد. روایی محتوایی و روایی صوری پرسشنامه نیز مورد تائید استاد راهنما قرار گرفت. جهت تجزیهوتحلیل دادهها برای روشهای آمار توصیفی از طریق نرمافزار Spss26 و آمار استنباطی (روش معادلات ساختاری) به کمک نرمافزار Amos 24 استفاده گردید. یافتههای پژوهش نشان داد : تصویر برند و تجربه مشتری رابطه مثبت و معناداری با اعتماد مشتری و قصد خرید مجدد دارند. اعتماد مشتری بر قصد خرید مجدد رابطه مثبتی دارد. همچنین؛ تصویر برند و تجربه مشتری به صورت غیرمستقیم و به واسطه اعتماد مشتری بر قصد خرید مجدد تاثیر گذارند.
خلاصه ماشینی:
بررسی رابطه بین اعتماد مشتری و خرید مجدد مشتریان مهدی غفوریان مظلوم مقدس- الهه غلامپور- محمدجواد مومنی چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه تصویر برند و تجربه مشتری با قصد خریدمجدد و با نقش میانجیگری اعتماد مشتری (مورد مطالعه : مشتریان لپتاپهای وارداتی لنوو در شهرستان بجنورد) صورت گرفت .
این به این دلیل بود که ارزش تأثیر مستقیم کیفیت خدمات بر وفاداری مشتری بیشتر از تأثیر غیرمستقیم izki chmad & Solekah مدل مفهومی پژوهش مدل زیر از چهار متغیر تشکیل شده است که (تصویر برند و تجربه مشتری به عنوان متغیرهای مستقل، اعتماد مشتری به عنوان متغیر میانجی و قصد خرید مجدد به عنوان متغیر وابسته) ایفای نقش می کنند و در این مدل تعداد 7 فرضیه استخراج شده که دو فرضیه اصلی و پنج فرضیه فرعی میباشند و این مدل از سه مقاله بیس ترکیب شده که مدل زیر توسعه وگسترش یافته میباشد.
" برای بررسی میانجیگری متغیر اعتماد مشتری به روش بوت استرپینگ ابتدا رابطه مستقیم بین متغیرهای تصویر برند و قصد خرید مجدد (total effect) بررسی میشود و شرط بررسی ادامه فرآیند، معناداری مسیر در مرحله اول میباشد.
همان گونه که در فصل چهارم مشاهده شد ، نتایج آزمون انجام گرفته نشان داده که اعتماد مشتری رابطه بین تصویر برند و قصد خرید مجدد مشتریان لپتاپ وارداتی لنووا در شهرستان بجنورد را میانجیگری مینماید و لذا فرضیه فوق تایید می گردد.
همان گونه که در فصل چهارم مشاهده شد ، نتایج آزمون انجام گرفته نشان داده که اعتماد مشتری رابطه بین تجربه مشتری و قصد خرید مجدد مشتریان لپتاپ وارداتی لنووا در شهرستان بجنورد را میانجیگری مینماید و لذا فرضیه فوق تایید می گردد.