خلاصه ماشینی:
"»، به«بنبست عدل»میرسیم که عدهای «به خاطر نان شب»مجبورند تن به هر کاری،حتی خودفروشی بدهند،دوباره به نماز جمعه برمیگردیم و سخنران (رحیمپور ازغدی)که«سر سفره کلو و لا تفرقوا»و از عدهای میگوید که«با دمشان گردو میشکنند»از دختر که به خاطر نداشتن جهیزیه در وزارتخانهای خودکشی میکند،باز هم مصاحبههای شطرنجی و رفت و برگشت بین شطرنجیها و رحیمپور که: «چند گروه آبرویشان محترم نیست و پز آنها را باید شکست!روحانیونی که نان دین میخورند،حاکمانی که بر مسندا (به تصویر صفحه مراجعه شود) قدرت ستم میکنند و ثروتمندانی که حق ضعفا را نمیدهند»در جایی دیگر از فیلم،مقالهخوانی داریم که یوسفعلی میر شکاک حدیثی از امام صادق(ع)در مذمت تهران نقل میکند!پروانهها و گلها و درختان پایتخت،دوزخ رنگارنگ هستند و تا تهران است،تهاجم برقرار است و«دوزخ پایتخت5» همه را به جهنم آخرت میکشاند،سپس فیلم به فحشای دانشجویان میپردازد که«به خاطر خرج تحصیل»اغلب آنها فاسد هستند!در این سکانس، کارگردان در نقش دار یوش با یکی از شخصیتهای فیلم(بیژن ملکی)که دنبال تیپهای سانتی مانتال است و«درد مشترکی!»دارند همراه میشود و با راهنمایی بیژن ضمن یادگیری شکار سوژه در سه سوت و سه ثانیه که حاضرند حتی به خاطر هزار تومان خودفروشی کنند با«سیمین خانم»تماس تلفنی میگیرد،اما وقتی دار یوش،(کارگردان)با او (به تصویر صفحه مراجعه شود) دربارهء موضوع مهمانی میگوید:که«ده،پانزده نفر را جواب بدهد»سیمین خانم از مبلغ 40 تا 200 هزار تومان سخن میگوید.
این نخستین فیلمی است که بعد از انقلاب اسلامی اشاره کاملا صریح و مستقیم به فحشا دارد و مسئلهای را موضوع بیان خود قرار میدهد که طرح آن خودبهخود فسادآور است."