چکیده:
ات مشترک مدلهای مطرح استفاده میکند ولی مراحل طراحی یک سیستم را بصورت سیستماتیک نشان خواهد داد.این مدل نقطه شروع خوبی را برای سازمانهای پیشرویی که بدنبال طراحی و پیادهسازی سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری هستند ارائه می کند.
خلاصه ماشینی:
"2. مدل مفهومی طراحی شماره 2 در این مدل مطابق شکل 6 در ابتدا چشمانداز تعریف میشود،سپس راهبردهای دستیابی به چشمانداز مشخص میشوند،در مرحله بعد شناسایی نیازهای مشتریان،سپس همکاریهای سازمانی مانند هماهنگ سازی ساختار و فرهنگ سازمان با سیستم مورد نظر اشاره شده،در مرحله بعد فرایندهای مدیریت ارتباط با مشتری مانند مدیریت دانش آمده،سپس اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها آمده و در مراحل بعد به زیر ساختار فناوری و سنجههای ارزیابی عملکرد اشاره شدهاند.
شالوده سلسله مراتبی در طراحی مدل CRM (مدل مفهومی پیشنهادی) در این شکل از بالا به پایین در هرم پیشنهادی،ابتدا با تعیین چشمانداز و راهبردهای تحقق آن به ارائه هدف نهایی از طراحی سیستم خود میپردازیم در مرحله بعد لازم است کلیه دادهها،اطلاعات و دانشی که قرار است انتقال یابد(چه از مشتری به ما،چه از ما به مشتری و سایر اطلاعات مرتبط و مورد نیاز جهت جذب و حفظ مشتری)شناسایی و مشخص شوند در سطح بعد اینکه داده،اطلاعات و دانش مورد نظر به کجا میروند روی آنها چه پردازش یا پردازشهایی صورت میپذیرد و نهایتا خروجی آن به کجا میرود و به عبارتی مسیر جریان این دادهها و اطلاعات لازم است بر مبنای معماری فرایند مشخص شوند در سطح پایینتر معماری فناوری و به نوعی بستر تحقق فرایندها مشخص میشوند که در سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری سه نوع معماری وجود دارند که عبارتند از معماری کانالهای ارتباط با مشتری،معماری تجزیه تحلیل دادهها و اطلاعات و معماری عملیاتهای اصلی سیستم."