Skip to main content
فهرست مقالات

خلاقیت در تبلیغات

نویسنده:

(14 صفحه - از 66 تا 79)

کلید واژه های ماشینی : تبلیغات ، خلاقیت ، آگهی ، خلاقیت در تبلیغات ، مخاطب ، طراحی ، رسانه ، پیام ، تبلیغ خلاق ، اغراق

خلاصه ماشینی:

"ایده بزرگ چیست وقتی از آلبرت لاسکر33پرسیدند بزرگترین سرمایه‌ی یک فرد چه می‌تواند باشد،جواب داد:«فروتنی همراه با یک فکر خوب» (22:1382 ogilvy ) اگیلوی از آن به«ایده بزرگ»یاد می‌کند و پنج سؤال مطرح‌ می‌کند تا در شناسایی ایده‌های بزرگ به شما کمک شود: 1-آیا وقتی آگهی را برای نخستین بار دیدم،شگفت‌زده شدم؟ 2-ایا آرزو می‌کنم که ای کاش این کار به ذهن خودم رسیده‌ بود؟ 3-آیا این آگهی بی‌همتاست؟ 4-آیا راهبرد کمال در آن رعایت شده است؟ 5-آیا می‌شود برای 30 سال از آن استفاده کرد؟(1382:23- 22) روش‌های خلاقیت در تبلیغات ماریو پریکن‌34در کتاب خود تحت عنوان- creative adver tising روش‌هایی را برای خلاقیت در تبلیغات پیشنهاد می‌کند،که‌ به برخی از آنها اشاره می‌شود: -ترکیب( mixing and matching ): در این نوع تبلیغات برای فهم و وضوح بیشتر پیام به ترکیب‌ دست می‌زنیم. -کشف رسانه تازه( alternative media ) اجازه دهید کل جهان محلی برای تبلیغ شما شود و یادتان باشد مردم جز حس بینایی دارای چهار حس دیگر هستند در تبلیغی که‌ برای یک مرکز درمانی طراحی شده،در پشت سکه‌هایی که بر روی‌ زمین افتاده بودند،این جمله نوشته شده بود:«اگر در هنگام برداشتن‌ این سکه دردی در کمر احساس کردید،با همین سکه با ما تماس‌ بگیرید» سخن آخر اینکه بعد از یاد گرفتن اصول رایج،حالا نوبت آن‌ رسیده است که کمی پیش‌تر برویم."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.