خلاصه ماشینی:
"معرفی کتابهای جدید: معرفی کتابهای جدید: نحوه قیمتگذاری در بازارهای الکترونیکی و عوامل مؤثر بر آن تهیهکننده:دکتر سید حمید خداد حسینی همکاران طرح:کامران امیدی کیا،حسن قربانی،علی صالحی انتشارات:مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی بهکارگیری ابزار اینترنت در نظام بازرگانی و اقتصادی بسیاری از کشورها رو به فزونی بوده و امری قطعی و گریزناپذیر محسوب میشود.
یکی از عناصر آمیخته بازاریابی به عنوان متغیر تحت کنترل سازمان برای هدایت مصرفکنندگان در بازار الکترونیکی،قیمتگذاری است.
متأسفانه با وجود اهمیت کلیدی قیمتگذاری،مطالعات چندانی در این زمینه به رشته تحریر درنیامده است و به جرأت میتوان ادعا نمود که در بین عناصر آمیخته بازاریابی،کمترین توجه به قیمت و قیمتگذاری (به تصویر صفحه مراجعه شود) شده است.
همین منظور تلاش گردید تا وضعیت قیمتگذاری در بازار الکترونیکی براساس فرایند شش مرحلهای رایج قیمتگذاری مورد بررسی قرار گرفته و در هر مرحله نحوه عوامل موثر و اولویتهای سازمان مشخص شود."