چکیده:
فضای مجازی،نقش و جایگاه مصرفکنندگان را در دنیای تجارت به کلی دگرگون ساخت. دسترسی آسان به اطلاعات،امکان مقایسهی سریع محصولات و بسیاری از امکاناتی که اینترنت در اختیار مصرفکنندگان قرار داده است،قدرت مصرفکنندگان را به مراتب بیشتر ساخته است.در این میان تنها کسانی میتونند در دنیای رقابت باقی بمانند که بتوانند بیش از پیش مشتریان خود را راضی نگه دارند و این مهم تحقق نمییابد مگر با شناخت هرچه بیشتر مشتریان و تلاش برای فردیسازی کالاها و خدمات.در این راستا این پژوهش به بررسی بررسی رابطهی ویژگیهای شخصیتی کاربران اینترنت و تأثیر آن بر رفتار خرید اینترنتی آنها میپردازد.برای این منظور از پرسشنامهای حاوی دو بخش شامل شخصیت و رفتار خرید استفاده شده است.در بخش شخصیت پرسشنامه استاندارد نئو مورد استفاده قرار گرفت.برای تعیین متغیرهای خرید نیز از پژوهشهای انجام شده در این زمینه استفاده شده است و برای تجزیه و تحلیل دادهها نیز از آزمون فریدمن استفاده شد.
خلاصه ماشینی:
"پژوهشهای انجام شده در این زمینه استفاده شده است و برای تجزیه و تحلیل دادهها نیز از آزمون
متخصصان مختلف در این پژوهش نیز برای بررسی ویژگیهای شخصیتی از پرسشنامه
شخصیتی را مورد بررسی قرار میدهد که از نظر بسیار از متخصصان در رفتار خرید
اینترنتی تهیه کرده بودند توزیع شد نمونهای به حجم 683 نفر برای بررسی تعیین شده است.
در مورد افراد درونگرا مشخص شده است که دوباره تجربهی قبلی دارای بیشترین میانگین
تبلیغات تلویزیونی دارای بیشترین میانگین رتبه هستند و پس از آن به ترتیب وب،روزنامه، تجربهی قبلی،کاتالوگ،رادیو و مجله قرار میگیرند.
با استفاده از آزمون فریدمن همچنین مشخص شده است که از بین ویژگیهای مربوط
به خرید اینترنتی برای افراد معاشرتی بیشترین میانگین رتبهها مربوط به ویژگی امنیت است
برای افراد غیرمعاشرتی نیز نشان میدهد که تبلیغات تلویزیونی دارای بیشترین میانگین رتبه میباشد و پس از آن به ترتیب وب،روزنامه،تجربهی قبلی،کاتالوگ،رادیو و مجله قرار
بررسی ویژگیهای خرید اینترنتی در مورد افراد مسئولیتپذیر نیز انجام شد و براساس
نظر افراد مسئولیتپذیر برای کسب اطلاعات قبل از خرید اینترنتی تجربهی قبلی خودشان
گشودگی به تجربه در آنها پایین است نشان داد که بیشترین میانگین رتبهها مربوط به
همچنین آزمون فریدمن در مورد گروههای مرجع برای افرادی که گشودگی به تجربه در آنها بالا است،نشان داد بیشترین میانگین رتبه مربوط به خانواده است و سپس به ترتیب
گرفته است نشان میدهد که امنیت برای خریداران اینترنتی در تایوان نیز بیش از سایر
بررسی ویژگیهای شخصیتی از پرسشنامهی نئو استفاده شده است پیشنهاد میشود در"