خلاصه ماشینی:
"با رویکرد مثبت این فناوریها،امکاناتی را برای توسعهی ارزشهای فرهنگی و دینی در اختیار برخی از جوامع از جمله کشور ما قرار داد.
با این رویکرد مفهوم ارتباطات دینی به عنوان یکی از زمینههای بااهمیت برای ایجاد ارتباط مؤثر با مخاطبان و پیامگیران پیامهای دینی میباید مورد توجه و سازماندهی مجدد قرار گیرد.
این نوع از ارتباطات،زمانی جریان پیدا میکند که چارچوب آن برمبنای اعتقادات،باورها و ارزشهای دینی بوده و اصول دین بر آن حاکم باشد،در غیر این صورت،ارتباطات در سلسله ارتباطات انسانی،تقلیل تعارضات و تناقضات،شناخت محیط زیست ارتباطات،مشروعیت و مقبولیت،مسجد محوری و نظایر آن،از فرصت فناوریهای نوین ارتباطی برای برقراری اینگونه از ارتباط مورد بهرهبرداری است.
در مطالعهی ابعاد ارتباطات دینی باید چهار بعد را مورد بررسی قرار دهیم: اول بعد اداره و سازمان ارتباطات دینی:شامل رویکردهای مدیریتی،اصول و خطمشیها،شیوههای اداره و..."