خلاصه ماشینی:
"جالب اینجاست که غالب این آثار در اواخر دههی شصت و اوایل دههی هفتاد تولید شدهاند و در خوشبینانهترین حالت ممکن در سالهای اخیر،سالی یک یا دو عنوان فیلم در اینگونه داشتهایم که اکثرا آثاری ضعیف و پیش و پا افتاده بودهاند و از استقبال چندانی در نزد مخاطب عام و خاص برخوردار نشدهاند،اما این سؤال پیش میآید که چرا اینگونهی پرطرفدار سینمایی تا این حد مظلوم واقع شده و سینماگران ما رغبتی برای فعالیت در این عرصه از خود نشان ندادهاند؟برای بررسی این موضوع ذکر چند نکته ضروری است: نخست اینکه سینمای تخیلی همواره وابستگی شدیدی به متن خلاقانه و نوشتار پر محتوا دارد.
هرچند بعضی نیز معتقدند با توجه به اینکه سینمای ایران به ذات ملودرام دوست است،پا گذاشتن به عرصههای کمتر شناخته شدهیی مثل فیلمساز ایرانی هنوز به درستی سلیقهی مخاطب را در این زمینه شناسایی نکرده و از سویی تجربیات متعدد و کلاسیکی در این مقوله در سینمای ایران وجود ندارد،بنابراین تولید اینگونه آثار همراه با یادگیری در حین تولید خواهد بود و ممکن است این بیتجربگی تأثیری مستقیم روی کیفیت اثر داشته باشد."