Skip to main content
فهرست مقالات

طرح تکریم ارباب رجوع مقدمه ای برای استقرار منشورهای شهروندی

نویسنده:

(6 صفحه - از 121 تا 126)

کلید واژه های ماشینی : طرح تکریم ارباب‌رجوع ، استقرار منشورهای شهروندی ، منشورهای شهروندی ، طرح ، طرح تکریم ارباب‌رجوعطرح تکریم ارباب‌رجوع ، منشورهای شهروندی افزایش کیفیت خدمات ، خدمات ، هدف دولتها راهبردهای ارائه خدمات ، پاسخگویی ، مدیریت

خلاصه ماشینی:

"طرح تکریم ارباب‌رجوعمقدمه‌ای برای استقرار منشورهای شهروندی دکتر علی جهانگیری کیده {IBطرح تکریم ارباب‌رجوع یکی از طرحهای خوب در حوزۀ اصلاحات نظاماداری به شمار می‌آید اما در اجرا با مشکلاتی همراه است که ناشی ازپیچیدگی طرح از نظر ماهیتی و عدم تکمیل اجزا و عناصر و عدم ورود بهالزام کردن سازمانها و افراد برای ایفای تعهدات و پاسخگویی به مردم درقالب منشورهای شهروندی بوده است،در این مقاله سعی شده است کهارتباط این دو مفهوم تشریح شود. نشورهای شهروندی یکی از راهکارهای مناسب برای پوشش دادن راهبردهای مذکور ملزم کردن سازمانهایدولتی و محلی برای تبیین و اجرای منشورهای شهروندی1است،از منشورهایشهروندی در کشورهای مختلف برداشتهای متفاوتی وجود دارد،اما در هر حالت هدفآنها یکسان است،در اینجا به چند نمونه از این برداشتها اشاره می‌شود. طبق نظر لوفلر1جهت‌گیری اصلی منشورهای شهروندی افزایش کیفیت خدمات براساس انتظارات خدمت‌گیرندگان است و هدف نهایی آن بهبود اعتماد مردم به دولتاست."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.