چکیده:
نبرد برای جذب مصرفکنندگان هیچگاه خاتمه نمییابد.اما میتوان با استفاده از استراتژیهای مطلوب به هدفهای خاص بازاریابی دست یافت.امروزه شرکتها با منابع و اندازههای مختلف،به دنبال کاهش هزینهها و مطرح کردن محصولات خود به بهترین نحو هستند.در دنیای امروز باوجود تغییر و تحولات و محدودیت در بودجه،امکان استفاده از بازاریابی سنتی نیست و نیازمند روش بازاریابی جدیدتری هستیم.فیلیپ کاتلر،پدر بازاریابی مدرن،برای بهبود اثربخشی بازاریابی1 شرکتهای کوچک بیان میکند که مدیران این شرکتها برای یادگیری بازاریابی اثربخش میتوانند از منابع زیادی بهرهمند شوند.آنها میتوانند از افراد متخصص در زمینه بازاریابی استفاده کنند و مشاوره دریافت نمایند.اما روشی نوین با منابع اندک برای شرکتها وجود دارد که البته امروزه شرکتهای بزرگتر هم از آن استفاده میکنند،روشی که به نام بازاریابی پارتیزانی2شناخته شدهاست.این مقاله به بررسی این نوع بازاریابی میپردازد.
خلاصه ماشینی:
"برقراری روابط بهینه با افراد دیگر به منظور شناسایی بهتر آنها میتواند باعث افزایش انعطافپذیری شخص شود و این یک ویژگی بازاریابی پارتیزانی محسوب میشود.
3. ثبات و تداوم:برنامه بازاریابی که شما برای کسب و کار خود انتخاب میکنید باید دارای ثبات باشد،در این صورت است که موفق خواهد بود.
4. اطمینان:این بسیار اهمیت دارد که مشتریان احتمالی کسب و کار شما به شما و شرکت شما اطمینان داشته باشند در این صورت است که مشتری بالقوه تبدیل به مشتری بالفعل میشود.
آیا بازاریابی پارتیزانی یک روش خوب برای بازاریابی است؟ زمانی که بازاریابی پارتیزانی به خوبی طراحی شود،در اغلب موارد میتواند مفید باشد؛اگرچه،بخش سخت کار، انجام تحقیقات درست و یافتن اطلاعات دقیق در این زمینه است.
شیوههای حمله در بازاریابی پارتیزانی لوینسون،گامهایی را برای حملهی پارتیزانی مطرح کرده است که به بازاریاب کمک میکند در جنگ سود،برنده شود که این گامها شامل: 1.
نتیجهگیری: دیر یا زود،هر برنامهای نیاز به تجدیدنظر دارد،شرایط و محیط همیشه تغییر میکنند و این برنامهها و اسلحههای بازاریابی ما است که باید قابلیت انعطافپذیری داشته باشد و نسبت به شرایط تغییر یابد،جایگزین یکدیگر شود و یا حتی یک اسلحه جدید ایجاد کند.
بازاریابی پاتیزانی یک روش سریعتر و با خلاقیت بالا است که امروزه نسبت به بازاریابی سنتی تأثیر بیشتری از خود به جای گذاشته است و بسیاری از شرکتها با کسب و کار کوچک که بودجه کمی برای تبلیغات دارند،از آن استفاده میکنند."