تابستان 1401 - شماره 23 رتبه ب (وزارت علوم)
-
بازنمایی الگوی تربیتی بر اساس عملکرد مراقبتی از خود و دیگران، در سوره فرقان؛ با تاکید بر دیدگاه آیت الله جوادی آملی
نویسنده مسئول : وجدانی، فاطمه ؛ نویسنده : موسوی، سیده معصومه ؛
(26 صفحه - از 5 تا 30 )
کلیدواژه ها: قرآن کریم عبادالرحمان الگوی تربیتی سوره فرقان
-
تحلیل روانشناختی کارکرد ایمان در ساختار شخصیت بر مبنای آموزههای قرآنی
نویسنده : فرهوش، مجتبی ؛ شجاعی، محمدصادق ؛ حافظی، مجتبی ؛
(32 صفحه - از 31 تا 62 )
کلیدواژه ها: قرآن شخصیت شناختی رفتاری عاطفی تحلیل روانشناختی کارکرد ایمان Function of faith
-
تحلیل معانی و اطلاقات عتاب در نهج البلاغه؛ همسو با روشهای تربیت اخلاقی (مطالعه موردی نامههای17، 39 و 41)
نویسنده : ناصری اسفندقه، رضوان ؛ کامیاب، حسین ؛ نویسنده مسئول : کهنوجی، مرضیه ؛
(31 صفحه - از 63 تا 93 )
کلیدواژه ها: نهجالبلاغه عتاب روشهای تربیتی تربیت اخلاقی نامه ها
-
وضعیتشناسی روشی مقیاسهای روانشناسی اخلاق در ایران: مرور نظاممند
نویسنده : رفیعی هنر، حمید ؛ حسن آبادی، حمیدرضا ؛
(47 صفحه - از 95 تا 141 )
کلیدواژه ها: مفاهیم اخلاقی اعتبار روایی روانشناسی اخلاق Moral psychology بررسی مروری مقیاس اخلاق کازمین
-
بررسی دیدگاه کانت درباره عدم استنتاج «باید» از «هست» با تأکید بر اندیشه آیتالله جوادی آملی
نویسنده : ابوالقاسم زاده، مجید ؛
(34 صفحه - از 143 تا 176 )
کلیدواژه ها: باید رابطه واقعگرایی اخلاقی ایمانوئل کانت آیتالله جوادی آملی و « هست
-
واکاوی معنا شناختی
نویسنده : آسوده، اسحاق ؛
(30 صفحه - از 177 تا 206 )
کلیدواژه ها: اسلام حضرت محمد وفاداری خدیجه کبری