چکیده:
چکیده- پژوهش حاضر با هدف امکانسنجی پیادهسازی بازاریابی الکترونیکی در بازار فرش دستباف استان فارس صورت گرفته است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ جمعآوری دادهها توصیفی-پیمایشی میباشد. جامعه آماری متشکل از 61 نفر صادرکننده و کارشناس فرش دستباف میباشد که از روش نمونهگیری قضاوتی برای نمونهگیری استفاده شد که در نهایت 43 نفر بعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 94 درصد برآورد شد. ابزار و روش گردآوری اطلاعات در این پژوهش منابع کتابخانهای، مشاهده و پرسشنامه می باشد. برای توصیف دادهها از جدول فراوانی، برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تی تک نمونهای و تی مستقل استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که از دیدگاه دستاندرکاران فرش دستباف، امکان پیادهسازی استفاده از اینترنت در فعالیتهای مرتبط با مشتری، امکان پیادهسازی استفاده از اینترنت در فعالیتهای مرتبط با کانالها و امکان پیادهسازی استفاده از اینترنت در فعالیتهای مرتبط با تحقیقات بازاریابی در بازار فرش دستباف استان فارس وجود ندارد و شرایط نامطلوب میباشد. در نهایت با توجه به پژوهش انجام شده پیشنهاد می شود که به دست اندرکاران فرش دستباف جهت پیاده سازی بازاریایی الکترونیکی آموزش لازم داده شود و از مزایا و فرصتهای بازاریابی الکترونیکی آگاه سازند.
خلاصه ماشینی:
"جدول 2- خلاصه مطالعات انجام شده در خارج و داخل کشور ردیف نام محقق سال عنوان نتایج 1 شوآی و ویو 2011 تاثیر بازاریابی اینترنتی بر عملکرد هتلهای تایوان را با استفاده از تحلیل پوششی دادهها DEA وروش آنتروپی خاکستری ابزار بازاریابی اینترنتی با عملکرد شرکت رابطه مثبتی دارد علاوه بر این نه تنها رابطه مثبت بین ابزاربازاریابی اینترنتی وعملکرد شرکت یافت شد رابطه مکمل در میان گرایشهای وب سایت (اطلاعات، ارتباطات و معامله) مشاهده شد 2 تراینور و همکاران 2011 بررسی پیامدهای عملکرد تلفیق فناوری اطلاعات با قابلیتهای بازاریابی و سایر منابع در سطح شرکت بویژه این مطالعه به طور تجربی یک مدلی که مفهوم بازاریابی الکترونیکی را به عنوان تلفیق مکمل فناوری، تجارت و منابع انسانی است هنگامیکه ترکیب میشوند تاثیر مثبتی بر عملکرد شرکت بوسیله بهبود حفظ مشتری و رضایتمندی دارند.
فرضیات آزمون: فرضهای آزمون به شرح زیر میباشد: H0: µ ≤3 H1: µ >3 آزمون سوال فرعی اول از دیدگاه دست اندرکاران فرش دستباف، تا چه اندازه امکان استفاده از اینترنت در فعالیتهای مرتبط با مشتری در بازار فرش دستباف استان فارس وجود دارد؟ دادههای مندرج در جدول شماره 5 بند 1 حاکی از آن است که t محاسبه شده برای نظرات اعضا مقدار 3.
آزمون سوال فرعی سوم از دیدگاه دست اندرکاران فرش دستباف، تا چه اندازه امکان استفاده از اینترنت در فعالیتهای مرتبط با تحقیقات بازاریابی در بازار فرش دستباف استان فارس وجود دارد؟ دادههای مندرج در جدول شماره 5 بند 3 حاکی از آن است که t محاسبه شده برای نظرات اعضا مقدار 4."