Abstract:
استفاده از مدیریت دانش مشتری در بازاریابی پایدار یک مزیت رقابتی پایدار برای سازمان ایجاد میکند. بنابراین این مطالعه با هدف شناسایی و اولویت بندی راهحلهای مربوط به استفاده از مدیریت دانش (KM) در بازاریابی پایدار جهت غلبه بر عوامل آن صورت گرفته است. این مطالعه یک تحقیق کاربردی است که در شرکت نیرومحرکه تهران انجام شده است. مهمترین عوامل لکارگیری مدیریت دانش در بازاریابی پایدار با تکنیک AHP فازی اولویتبندی شده است. از سوی دیگر مهمترین راهکارهای غلبه بر عوامل بارگیری مدیریت دانش در بازاریابی پایدار با استفاده از تکنیک تاپسیس فازی تعیین اولویت شده است.
تعیین اولویت عوامل بکارگیری مدیریت دانش مشتری با تکنیک FAHP نشان داده است عوامل استراتژیک از بیشترین اولویت برخوردار هستند. عوامل سازمانی، عوامل فرهنگی، عوامل نهادی و در نهایت عوامل فردی در اولویتهای بعدی قرار دارند. اولویتبندی راهکارهای مدیریت دانش در بازاریابی پایدار با تکنیک تاپسیس فازی نشان داده است ایجاد ائتلاف های استراتژیک جهت تاثیرگذاری مثبت روی عملکرد بازاریابی پایدار در اولویت نخست قرار دارد. تقویت تشابهات گروهی در بین اعضا بازاریابی پایدار و رهبری مثبت به سمت استفاده از مدیریت دانش در بازاریابی پایدار در اولویتهای بعدی قرار دارند..
Machine summary:
بنابراين اين مطالعه با هدف شناسايي و اولويت بندي راه حل هاي مربوط به استفاده از مديريت دانش (KM) در بازاريابي پايدار جهت غلبه بر عوامل آن صورت گرفته است .
از سوي ديگر مهمترين راهکارهاي غلبه بر عوامل بارگيري مديريت دانش در بازاريابي پايدار با استفاده از تکنيک تاپسيس فازي تعيين اولويت شده است .
اولويت بندي راهکارهاي مديريت دانش در بازاريابي پايدار با تکنيک تاپسيس فازي نشان داده است ايجاد ائتلاف هاي استراتژيک جهت تاثيرگذاري مثبت روي عملکرد بازاريابي پايدار در اولويت نخست قرار دارد.
يکي از اصلي ترين و کليدي ترين عوامل موثر در افزايش و بهبود عملکرد سازمانها، استفاده از راه حل هاي مديريت دانش براي بهبود بازاريابي پايدار سازمان است ( چن و همکاران ، .
همچنين تمامي راه حل هايي که براي بکارگيري مديريت دانش مشتري در بازاريابي پايدار وجود دارد نيز شناسايي شده است .
اين نتايج در جدول ٢ و جدول ٣به صورت خلاصه ارائه شده است : جدول ١- مهمترين عوامل بکارگيري مديريت دانش مشتري در بازاريابي پايدار به تصویر صفحه مراجعه شود.
C, “An empirical investigation of knowledge-sharing in networks”, Journal of Supply Chain Management, Vol. 41(4), pp.
(2019) Working Knowledge: How Organizations Manage WhatThey Know, Boston: Harvard Business School Press.
çemberci, ”the effect of inter firm knowledge sharing on supply chain and firm performance: a conceptual model proposal”, Journal of Global Strategic Managemen, Vol. 09, pp.
, ”A conceptual case-based model for knowledge sharing among supply chain members”, Business Process Management Journal, Vol. 14(2), pp.