Abstract:
اتوماسیون اداری یکی از ابزارهای مهم برای رسیدن به راهکارهای مفید جهت صرفه جویی در زمان، سرعت پاسخگویی به مشتریان، افزایش دقت در انجام کارها و کاهش هزینههای سازمان است. هدف اصلی از این مقاله، شناسایی تأثیر اتوماسیون اداری بر کارایی سازمان است. جامعه آماری این پژوهش مدیران و کارشناسان یک سازمان دولتی بود که تعداد آن97 نفر است، که از روش نمونهگیری تصادفی ساده تعداد 48 نفر انتخاب گردید. روش پژوهش از نوع توصیفی و تحلیلی میباشد. ابزار تحقیق، پرسشنامه بوده که روایی آن با استفاده از نظر اساتید و متخصصان سازمان، و پایایی آن با محاسبه آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. دادههای جمعآوری شده با استفاده از آزمون یکطرفه تی استیودنت و کروسکال والیس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با تحلیلهای انجام شده بر روی دادههای گردآوری شده، این نتیجه حاصل شد که اتوماسیون اداری بر استفاده بهینه از زمان، سرعت پاسخگویی به مشتریان و دقت در انجام کارها تأثیر دارد و در نتیجه باعث افزایش کارایی سازمان شده است.
An examination of office automation tools in order to achieve important strategies for saving time, responding quickly to customers and increasing accuracy and reducing the cost of doing things is highly significant. The main goal of this paper is to identify the impact of office automation on efficiency of organizations. The sample consists of 97 managers and experts selected through simple random sampling method. Research Methodology is descriptive and analytical. Instrumentation included a questionnaires whose validity and reliability was estimated. Data were analyzed using t-test and Kruskal –Wallis. The findings confirmed the positive effect of the use of office automation on time, responding quickly to customers and doing things carefully in order to foster efficiency