Abstract:
بازاریابی تاثیرگذار که شیوه ای از بازاریابی در بستر شبکههای اجتماعی است که شامل پیشنهاد و معرفی محصول و خدمات توسط افراد تاثیر گذار است, به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی های بازاریابی دیجیتال خرده فروشان تبدیل شده است زیرا این روش جدید بازاریابی در تبدیل سودهای بالاتر موثر است. مخصوصا که با بیماری کرونا در سال2020 نحوه زندگی و خرید و فروش محصولات دچار تغییرات بزرگی شد که بیش از پیش مسئله بازاریابی با افراد تاثیر گذار را به عنوان یک ضرورت در فروشگاه های آنلاین مورد توجه قرار داد. هدف اصلی در این پژوهش بررسی اثر الهامبخشی، زیباشناسی، لذتبخشی، آگاهی بخشی تبلیغات از طریق افراد تأثیرگذار در شبکه اجتماعی اینستاگرام به عنوان برندهای انسانی بر برآورده سازی نیازها، دلبستگی و انتقال دلبستگی دنبال کنندهها (مورد مطالعه: محصولات بهداشتی سلامت و زیبایی) است. پژوهش حاضر در زمرهی تحقیقات توصیفی پیمایشی قرار میگیرد. جامعه آماری پژوهش، کلیه افراد بالای 18 سال است که از اینستاگرام استفاده میکنند. روش نمونهگیری در این پژوهش، تصادفی ساده و تعداد آن 384 نفر بود. ابزار سنجش در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود. تحلیلهای آماری نیز با استفاده از روش معادلات ساختاری و نرمافزار SPSS و Amos انجام شده است. برای تعیین ارتباط علی بین متغیرها، روش مدل معادلات ساختاری و سطوح معناداری، و به منظور آزمودن فرضیهها p_value کوچکتر از 05/0 در نظر گرفته شده است. یافتههای پژوهش نشان میدهد که الهامبخشی اینفلوئنسر مارکتینگ (بازاریابی با افراد تأثیرگذار) بر ایدئال بودن دنبال کنندهها در شبکههای اجتماعی اثر مثبت و معناداری دارد.
Effective marketing, which is a method of marketing in the context of social networks that includes offering and introducing products and services by influential people, has become an integral part of retailers' digital marketing strategies because this new marketing method is effective in converting higher profits. Is. Especially with Corona in 2020, the way of living and buying and selling products underwent major changes, which increasingly considered the issue of marketing with influential people as a necessity in online stores. The main purpose of this study is to investigate the effect of inspiration, aesthetics, hedonism, awareness of advertising through influential people in the social network Instagram as human brands on meeting the needs, attachment and transfer of attachment of followers (Case study: health and beauty products). . The present study is in the category of descriptive survey research. The statistical population of the study is all people over the age of 18 who use Instagram. The sampling method in this study was simple random and the number was 384 people. The assessment tool in this study was a researcher-made questionnaire. Statistical analyzes were performed using structural equation methods and SPSS and Amos software. To determine the causal relationship between the variables, the structural equation model method and significance levels, and to test the hypotheses p_value less than 0.05 is considered. Research findings show that the inspiration of influencer marketing (marketing with influential people) has a positive and significant effect on the ideal of followers in social networks.
Machine summary:
هدف اصلی این پژوهش بررسی اثر الهام بخشی، زیباشناسی، لذت بخشی، آگاهی - بخشی تبلیغات از طریق افراد تأثیرگذار در شبکه اجتماعی اینستاگرام به عنوان برندهای انسانی بر برآورده سازی نیازها، دلبستگی و انتقال دلبستگی دنبال کننده ها (موردمطالعه : محصولات بهداشتی سلامت و زیبایی) است .
مسئله اصلی پژوهش حاضر این است که آیا الهام بخشی، زیباشناسی، لذت بخشی، آگاهی بخشی تبلیغات با افراد تأثیرگذار در شبکه اجتماعی اینستاگرام به عنوان برندهای انسانی بر برآورده سازی نیازها، دلبستگی و انتقال دلبستگی دنبال کننده ها (مورد مطالعه : محصولات بهداشتی سلامت و زیبایی) تأثیرگذار است ؟ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 1 Ki et al مبانی نظری و چهارچوب نظری بیشک با تمام تغییراتی که در چشم انداز شبکه های اجتماعی رخ داده است ، تبلیغات همچنان مهم ترین پشتیبان مالی برای رسانه هاست و رقابت بسیاری میان شبکه های اجتماعی فیسبوک، یوتیوب ، نت فیکس و آمازون برای جذب گردشگر ایجاد شده است (شیرمحمدی و عابدی،١٣٩٨).
بررسی فرضیه ها و ضرایب استاندارد مدل ساختاری {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} نتیجه گیری در این پژوهش اثر الهام بخشی، زیباشناسی، لذت بخشی، آگاهی بخشی تبلیغات از طریق افراد تأثیرگذار در شبکه اجتماعی اینستاگرام به عنوان برندهای انسانی بر برآورده سازی نیازها، دل بستگی و انتقال دلبستگی دنبال کننده ها (مورد مطالعه : محصولات بهداشتی سلامت و زیبایی) پرداخته شده است .
نتایج این پژوهش نشان داد که الهام بخشی اینفلوئنسر (بازاریابی با افراد تأثیرگذار) بر ایدئال بودن دنبال کننده ها در شبکه های اجتماعی تأثیرگذار است .
Influencer marketing: how message value and credibility affect consumer trust of branded content on social media.