Abstract:
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر ارزش ادراکشده بر بازاریابی دهانبهدهان با نقش میانجیگری رضایت مشتری انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری دادهها توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش نامحدود و شامل کلیه مصرفکنندگان لوازمخانگی پارسخزر در استان خراسانشمالی میباشد. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده گردید و تعداد 384 نفر جهت نمونه انتخاب شدند. روش نمونهگیری در این پژوهش بهصورت در دسترس بوده است. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفاده گردید. روایی پرسشنامه توسط اساتید مدیریت مورد تأیید قرار گرفت؛ برای سنجش پایایی پرسشنامه مذکور از ضریب آلفایکرونباخ استفاده شد که ضریب مذکور برای متغیرهای ارزش ادراکشده (714/0)، رضایت مشتری (701/0) و بازاریابی دهانبهدهان (915/0) بدست آمد. دادههای جمعآوری شده با استفاده از روشهای آماری توصیفی از طریق نرمافزارSpss21 و آمار استنباطی به کمک نرمافزار Lisrel تجزیهوتحلیل شد. یافتههای پژوهش نشان داد، ارزش ادراکشده تأثیر مثبت و معناداری بر رضایت مشتری و بازاریابی دهانبهدهان دارد؛ رضایت مشتری تأثیر مثبت و معناداری بر بازاریابی دهانبهدهان دارد. همچنین ارزش ادراکشده بهصورت غیرمستقیم و بهواسطه رضایت مشتری بر بازاریابی دهانبهدهان تأثیر مثبت و معناداری میگذارد.
Research Present With a purpose investigating the impact of perceived value on Word-of-mouth marketing With the role of mediation customer satisfaction. In terms of purpose, this was an applied research, and in terms of collecting data, it is a descriptive- survey study and of the correlational type. Statistical population of this unlimited research and Includes all consumers of Pars Khazar household appliances in North Khorasan province For Determine sample size Used Morgan table and Number 384 people were selected for the sample. The sampling method in this research has been available. A questionnaire was used to collect data.Validity of the questionnaire was approved by management professors and For the reliability of the questionnaire, Cronbach's alpha coefficients were used That coefficient for variables Perceived value (0.714), Customer satisfaction (0.701) and Word-of-mouth marketing (0.915) obtained. Collected data using descriptive statistical methods through software spss 21 and Inferential statistics using software Lisrel Were analyzed. The findings show, Perceived value has a positive and significant effect on customer satisfaction and Word-of-mouth marketing. Customer satisfaction has a positive and significant effect on Word-of-mouth marketing. also Perceived value indirectly and through customer satisfaction on Word-of-mouth marketing has a positive and significant effect.
Machine summary:
حال باتوجه به اهميت اين مسئله و مقايسه برندهاي ايراني با برندهاي خارجي لوازم خانگي توسط مشتريان و ضرورت درک ارزش ادراکشده و تبليغات دهان به دهان در تصميم گيري به خريد کالاهاي ايراني و کسب رضايتمندي مصرف کنندگان ، پژوهشگر با اين مسئله مواجه ميشود که نقش ميانجيگري رضايت مشتري در تأثير بين ارزش ادراکشده و بازاريابي دهان به دهان مشتريان لوازم خانگي پارس خزر چگونه است ؟ مباني نظري و مرور ادبيات 5 ارزش ادراکشده مفهوم ارزش در حوزه بازاريابي، با دو روش کلي بررسي شده است .
يافته هاي اين فرضيه حاکي از آن است که کسب ارزش ادراکشده مشتري از محصولات و يا خدمات باعث تبليغات دهان به دهان مثبت آن ها ميشود.
Impact of perceived value on word of mouth endorsement and customer satisfaction: mediating role of repurchase intentions.
Assessing the effects of quality, value, and customer satisfaction on consumer behavioral intentions in service environments.
The mediating effect of customer satisfaction on the relationship between perceived value and word of mouth in the airline industry.
A Study of service quality, corporate image, customer satisfaction revisit intention and word of mouth: evidence from the KTV industry, PSU Research review, Vol. ahead-of-print.
The impact of brand experience, service quality and perceived value on word of mouth of retail bank customers: investigating the mediating effect of loyalty.
يادداشت ها: 1) Park 2) Kusuma & Wuisan 3) Khoo 4) Samudro 5) Perceived value 6) Haji 7) Customer satisfaction 8) Word-of-mouth marketing 9) Cuong 10) Gurler & Erturgut 404