Abstract:
نمایشگاهها نقش بسیار مهمی را در بازار رقابتی امروز ایفا میکنند.در صورتی که نمایشگاهها به درستی برگزار گردند باعث جذب دوباره شرکتها در نمایشگاههاشده و تأمین اهداف برگزارکنندگان،غرفهداران و بازدیدکنندگان را به دنبال خواهد داشت.در این مقاله ابتدا اثر تبلیغات نمایشگاهی و بهبود فضای برگزاری نمایشگاه را برجذب واحدهای صنعتی در نمایشگاه بین المللی تهران بررسی میکنیم.سپس اثر شرکت در نمایشگاه بر شاخصهای بازده داراییها و فروش شرکتها بررسی میشود.دادههای مورد نیاز از 501 سازمان شرکتکننده در نمایشگاه بین المللی تهران جمعآوری گردیده است.روش پژوهش مقاله از نوع پیمایشی و همبستگی بوده و برای بررسی فرضیات از آزمونهای مرتبط آماری استفاده شده است.یافتههای پژوهش نشان میدهد که تبلیغات در نمایشگاه برجذب واحدهای صنعتی تأثیر نداشته در حالیکه بهبود فضای برگزاری نمایشگاه در جذب واحدهای صنعتی تأثیر داشته است.همچنین یافتهها نشان میدهد که شرکت در نمایشگاه بر بازده دارایی این واحدها تأثیر نداشته ولی در مقابل شرکت در نمایشگاه بر فروش واحدهای صنعتی تأثیرگذار بوده است.
Machine summary:
"نتایج این آزمون در جدول(3)نشان داده شده است: جدول 3-نتایج آزمون t برای آزمون ?>?3 در مقابل ?<3 در تبلیغات (به تصویر صفحه مراجعه شود) با توجه به جدول(3)چون سطح معنیداری به دست آمده کوچکتر از 0/05 است،بنابراین فرض H0 ردشده و میتوان اینگونه نتیجه گرفت که برای صنایع شرکتکننده در نمایشگاه؛ عامل تبلیغ آنطور که باید باعث جذب افراد حرفهای برای حضور در نمایشگاه نشده و مؤثر نیست.
نتایج این آزمون در جدول(4)نشان داده شده است: جدول 4-نتایج آزمون t برای آزمون ?>?3 در مقابل ?<3 در فضای برگزاری نمایشگاه (به تصویر صفحه مراجعه شود) با توجه به جدول(4)چون سطح معنیداری به دست آمده بزرگتر از 0/05 است،بنابراین فرض H0 پذیرفتهشده و میتوان نتیجه گرفت بهبود فضای برگزاری نمایشگاه؛عامل مؤثری در جذب واحدهای صنعتی میباشد و پاسخدهندگان،فضای برگزاری نمایشگاه را مناسب دانسته و در جذب واحدهای صنعتی مؤثر بوده است.
نتایج این آزمون در جدول(6)نشان داده شده است: جدول 6-نتایج آزمون t برای آزمون ?<3 ?>?3 در فروش (به تصویر صفحه مراجعه شود) با توجه به جدول(6)چون سطح معنیداری به دست آمده بزرگتر از 0/05 است،بنابراین فرض H0 پذیرفتهشده و میتوان نتیجه گرفت که شرکت در نمایشگاه،عامل مؤثری در فروش شرکتها و واحدهای صنعتی میباشد و پاسخدهندگان،شرکت در نمایشگاه را عاملی مناسب دانسته و آن را مؤثر بر فروش خود ارزیابی کردهاند."