"مهم این است که برای(به تصویر صفحه مراجعه شود)موفقیت در هر کاری باید آن را جدی بگیری.
«بازیفرامتنی،بیمها و امیدهای یک بازیگر،تختهبند تن،به دنبال با دویدن،ما هیچ/ما نگاه،بازیگری نوعی شعبدهبازی است و آیا بازیگر هر کاری را باید در زندگی تجربه کند؟»کهاین آخری اتفاقا تیر خلاصی است در جهت نفی نظریههای کهنه که مدعی است بازیگریبرای اینکه یک نقش را خوب بازی کند،باید مدتی در زندگی واقعی،به آن شیوه زیستهیا کار کرده باشد،کیانیان در دفاع از نظریۀ خود میگوید:«اگر شرط بهتر بازی کردن،داشتنتجربۀ مستقیم باشد،بهتر است از بازیگر استفاده نکنند و بروند یک عاشق،یک معتاد و یایک دزد واقعی بیاورند...
آیا امکان تجربه کردن چنین موقعیتهایی وجود دارد؟آیا بازیگری میتواند در زمان محدود به هفته و ماه،چنین تجربههایی را از سر بگذراند؟» آنچه باعث جذابیت و خواندنی شدن مجموعۀ این مقالات شده،تلفیق نظریههاینویسنده با خاطرات و تجربههای شخصی است که باعث ایجاد کشش و نتیجهگیری بهترمخاطب میشود."