چکیده:
گردشگری صنعتی، اطلاعا تمحور است. در مقال هی حاضر اثرات و تحولاتی که فناور یهای اطلاعاتو ارتباطات در شبک هی گردشگری در مواردی از قبیل حذف عوامل واسط های و فراه مکردن اطلاعات،ایجاد ارتباط بین بازیگران در زنجیر هس ارز شهای صنعت گردشگری (مسافرت و میهما ننوازی) و ب هویژهمصر فکنندگان، ارائ هی بست ههای مسافرتی ب هصورتی انعطا فپذیر و مشتر یپسند و غیره ب هوجود آوردهاست، اشاره م یشود. ب همنظور نمایا نکردن ه رچه بیشتر عنوان مقاله، مطالع های ب هشکل پیمایشی، برمبنای پرس شنام هی ساختارمند از نمون های به تعداد 100 نفر از گردشگران خارجی بازدی دکننده از موز هیملی ایران در تهران، در خصوص موارد استفاد هی آنها از اینترنت در مقول هی گردشگری، انجام پذیرفت.یافت ههای پژوهش بیانگر آن است که گردشگران خارجی به رو شهای گوناگون از اینترنت استفاده م یکنند.اگرچه، با توجه به سن و نیازهای گردشگران یا دشده، استفاد هی آنها از اینترنت متفاوت است، ولیکن درمواردی از قبیل سازما ندهی سفر، عوامل تأثیرگذار بر انتخاب مقصد، امکان دسترسی به اینترنت از منزل،را ههای ذخیر هی پیشاپیش جا و مکان، انجام کارهای گوناگون در طول سفر، انعکاس تجارب سفر بهدیگران، مه مترین استفاده از اینترنت در صنعت گردشگری، مه مترین استفاده از اینترنت در سازما نهایگردشگری، انواع سازما نهای گردشگری استفاد هکننده از اینترنت، نحو هی ذخیره پیشاپیش جا از سازمانهای گردشگری، موارد استفاد هی عرض هکنندگان گردشگری از اینترنت و کارهایی که گردشگران بیشتر بااینترنت انجام م یدهند، نتایج ب هدس تآمده شناخت بهتری را از رفتار آنها ارائه م یدهد.
خلاصه ماشینی:
"بدیهی اسـت کـه یکپـارچگی اطلاعـات رایانـه ای در خصـوص سیسـتم هـای مـدیریت ذخیره ی جا، ضمن ایجاد انسجام در کل صنعت گردشگری ، ساختار اطلاعـات را بـرای ارتباطات و فرایندهای تجاری بین تمامی گروه های ذی ربط از قبیل مصـرف کننـدگان ، مدیران و سیستم های مدیریت مقصد فراهم می کند و می تواند به عنوان ابزاری مناسـب برای مدیریت استراتژیک مقصـد بـا هـدف کمـک بـه بهبـود و سودبخشـی بلندمـدت بخش های دست اندرکار در گردشگری و در نهایت دستیابی به توسعه ی پایدار شود.
com 10 Business – to – Government (B2G) 11 Government – to – Government (G2G) 12 Stellin شایان یادآوری است که علاوه بر مـوارد بـالا تحقیقـات و مطالعـات متعـددی در خصـوص رابطه ی میان فناوری اطلاعات و ارتباطات بـا بخـش گردشـگری وجـود دارد کـه در ایـن خصوص می توان به مواردی از قبیل ذخیـره ی جـا در ایـام تعطـیلات ( مینتـل ٢٠٠٣،١)؛ بازاریابی مقصدهای گردشگری به صـورت آنلایـن (سـازمان جهـانی گردشـگری ٢، ١٩٩٩)؛ استفاده از رایانه در صنعت میهمان نوازی (او، کونر٣، ١٩٩٩)؛ فناوری اطلاعات در خصوص مسافرت و گردشگری (اینکـپن ٤، ١٩٩٨)؛ توسـعه ی فنـاوری در سـازمان هـای کوچـک و متوسط میهمان نوازی (مین ٥، ٢٠٠٢)؛ بازرگانی الکترونیک در حمل ونقل ، اوقات فراغـت و صنعت گردشگری (کی .
رتبه ی میزان آمادگی الکترونیکی برخی از کشورها کشور رتبه ی بین ٦٥ کشور در سال ٢٠٠٥ رتبه ی بین ٦٥ کشور در سال ٢٠٠٤ ترکیه 43 45 عربستان سعودی 46 48 مصر 53 51 ایران 59 57 (Source: EIU,2005) روش شناسی پژوهش نظر به اینکه تعامل اطلاعات میان گردشگران و آنچه مقصد به آنها عرضه می کنـد روی می دهد، از این رو در مطالعه ی حاضر بـه نظرخـواهی از گردشـگران خـارجی دربـاره ی میزان ، موارد استفاده و مزایای اینترنت در مقوله ی گردشگری پرداخته می شود."