چکیده:
در دنیای پر رقابت امروز که سرعت ورود رقبای جدید و عرضه محصولات متنوع بسیار بالاست، داشتن
شناخت و آگاهی لازم از نحوه واکنش مصرف کنندگان نسبت به محصول و ارائه راهکارها و ویژگیهایی برای
متمایز کردن کالا و خدمات جهت کاهش مخاطره و افزایش احتمال خرید مصرف کننده ها امری بدیهی و لازم
به نظر می رسد.
این تحقیق به منظور بررسی تاثیر استراتژی های کاهش ریسک بر ریسک ادراک شده مصرف کننده بر اساس ۵ متغیر شهرت برند ، کیفیت ، قیمت ،سطح اطلاعات مثبت و خدمات پس از فروش با روش علی انجام گردید . پس از ارائه چارچوب کلی تحقیق ۵ فرضیه تدوین و برای آزمون فرضیات ارائه شده ۳۰۶ پرسشنامه شامل ۲۳سوال طراحی و در شهر خرم آبادتوزیع گردید.این جامعه در بر گیرنده استفاده کنندگان از برند دل می باشد .فرضیه های مطرح شده از طریق تجزیه و تحلیل داده ها از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار LISREL تاییدگردیدند. پس از تحلیل نتایج ، پیشنهاداتی در خصوص نتایج تحقیق، ارائه شده است.
خلاصه ماشینی:
اين تحقيق به منظور بررسي تأثير استراتژي هاي کاهش ريسک بر ريسک ادراک شده مصرف کننده بر اساس ٥متغير شهرت برند ، کيفيت ، قيمت ،سطح اطلاعات مثبت و خدمات پس از فروش با روش علي انجام گرديد .
استراتژي هاي کاهش ريسک ، ريسک ادراک شده مصرف کننده، لپ تاپ دل ١- مقدمه ريسک از عوامل کليدي است که همواره مورد توجه گروههاي مختلف مصرف کنندگان قرار مي گيرد، در واقع مي توان گفت که ريسک يکي از معيارهاي اصلي در هنگام تصميم گيري ، بخصوص در مورد کالاهايي که داراي سطح درگيري ذهني بالايي هستند مي باشد که افراد به شکلهاي گوناگون و برحسب ميران تحمل خود به آن واکنش نشان مي دهند ( يوانگ و همکاران،٢٠١٠ ، ٣٠٨ و ٣٠٧ ).
از سوي ديگر توليدکنندگان منابع هنگفت و تلاشهاي زيادي را صرف توليد و ارائه محصول مي نمايند بنابراين براي افزايش فروش و متمايز کردن محصولات خود لازم است با شناخت نيازها و خواسته ها و هم چنين با شناسايي و اولويت بندي هر يک از عوامل مؤثر بر کاهش ريسک از نقطه نظر خريداران با راهکارها و معيارهاي مناسب ، استراتژي هاي مناسب را جهت کاهش ريسک و افزايش احتمال خريد آنان بکار گيرند تا ضمن جلب توجه مشتريان، تأمين خواسته ها و کاهش مخاطره آنان نه تنها از منافع مشتريان بهره مند گردند بلکه با آگاه شدن از شيوه واکنش مصرف کنندگان در برابر انواع و اقسام محصولات، قيمت ، تبليغات و ...
C, (1994), “customer service management: a methodology for increasing customer value through utilization of the taguchi strategy”, journal of business logistics v.
H. W, (2010), " Assessment of after- sales service behaviors of Ethiopia Telecom customers", Journal of Economic and management.