چکیده:
در فضای رقابتی امروز، برند سازوکاری است که کسب وکارها را در رسیدن به مزیت رقابتی یاری می کند. دارایی برند که به عنوان مفهوم و متغیر مهم در بازاریابی ورزشی مطرح است ، به واسطة کیفیت خدمات درک شده ، تصویر شرکت و اعتماد مشتری برای کسب وکارها ایجاد می شود. هدف این تحقیق بررسی رابطة بین کیفیت خدمات درک شده و وفاداری مشتریان با تاکید بر نقش میانجی گری تصویر شرکت و اعتماد مشتری در کسب وکارهای ورزشی است . روش پژوهش ، توصیفی از نوع پیمایشی و جامعة آماری تحقیق شامل کسب وکارهای فعال صنعت ورزشی استان تهران است . حجم نمونه از بین ٢٧٠ نفر از کارآفرینان صنعت ورزش مطابق فرمول کوکران ١٦٠ نفر برآورد شد. گردآوری داده های کمی پژوهش از طریق توزیع پرسشنامه با روش نمونه گیری طبقه بندی صورت گرفت . برای تجزیه وتحلیل داده ها و بررسی فرضیه ها از روش مدلسازی معادلات ساختاری و روش حداقل مربعات جزئی استفاده شد که به این منظور از نرم افزار آماری Lisrel ٨.٥ استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد بین کیفیت خدمات درک شده و وفاداری مشتری رابطة مستقیم و معنادار وجود دارد و تصویر شرکت و اعتماد مشتری رابطة بین کیفیت خدمات درک شده و وفاداری مشتری را میانجی گری می کنند.
خلاصه ماشینی:
بررسی رابطة بین کیفیت خدمات درک شده و وفاداری مشتری با تأکید بر نقش میانجی گری تصویر شرکت و اعتماد در کسب وکارهای ورزشی بابک ضیاء١ – محمدمهدی طوطی فر طهران پور 2 ١.
دارایی برند که به عنوان مفهوم و متغیر مهم در بازاریابی ورزشی مطرح است ، به واسطة کیفیت خدمات درک شده ، تصویر شرکت و اعتماد مشتری برای کسب وکارها ایجاد می شود.
هدف این تحقیق بررسی رابطة بین کیفیت خدمات درک شده و وفاداری مشتریان با تأکید بر نقش میانجی گری تصویر شرکت و اعتماد مشتری در کسب وکارهای ورزشی است .
هدف تحقیق حاضر بررسی رابطة بین کیفیت درک شدة خدمات با وفاداری مشتری با تأکید بر نقش میانجی گری تصویر شرکت و اعتماد مشتری در کسب وکارهای ورزشی است .
یافته های این تحقیق نشان داد که بین کیفیت خدمات درک شده توسط مشتری و وفاداری مشتری با توجه به نقش میانجی تصویر شرکت و اعتماد مشتری در کسب وکارهای ورزشی در استان تهران رابطة معناداری وجود دارد.
همچنین تأیید نقش میانجی گری متغیرهای تصویر شرکت و اعتماد مشتری در رابطة بین کیفیت خدمات درک شده و وفاداری مشتری در این تحقیق نیز با یافته های سرامک و همکاران (٢٠١٦) همسوست که متغیرهای تصویر شرکت و اعتماد مشتری را جزو اصول اساسی ارتقای برند کسب وکارها لحاظ می کند.
Journal of Retailing and Consumer Services, vol 17.
Journal of service marketing, vol 15, No7.