چکیده:
از آنجایی که بازاریابی سنتی در مقابل شیوه های جدید بازاریابی رنگ می بازد می توان از رویکردهای جدید بازاریابی جهت شناساندن خدمات به مشتریان بالقوه سود جست . بازاریابی ویروسی یک استراتژی بازاریابی است که مردم را به بازگوکردن پیام بازرگانی شما به دیگران برمی انگیزد و با رشد شبکه های اجتماعی در اینترنت اهمیتی چندین برابر پیدا کرده است . در این مقاله به منظور بررسی چگونگی استفاده از بازاریابی ویروسی در حوزه بازاریابی ابتدا مفاهیم مربوط به بازاریابی ویروسی بیان شده است و در انتها به چگونگی استفاده موثر از بازاریابی ویروسی اشاره شده است .
خلاصه ماشینی:
اين نوع جديد ارتباطات بازاريابي در محيط آنلاين که بازاريابي ويروسي ناميده مي شود، هدفي جز ارتقاي نام و نشان تجاري آن محصول ندارد و با تبديل شبکه اينترنتي مشتريان و مشترکان به ماشين عظيمي که خبرها را دهان به دهان پخش مي کند، شرکت را در معرض ديد همگان قرار مي دهد.
بازاريابي ويروسي نوعي انتقال دهان به دهان توسط افراد است که از اين طريق برخي از پيام هاي بازاريابي مربوط به شرکت ، برند و يا محصولات شرکت از طريق ابزارهاي رسانه اي عمومي(غالبا اينترنت ) در سطح گسترده اي بين عموم جامعه منتشر مي شود.
در واقع استفاده از اين جمله که "اين موضوع را براي دوستان خود به صورت رايگان ارسال کنيد" يک محصول را ويروسي نميکند، بلکه آنها فقط به استفاده کنندگان اجازه ميدهند تا درباره محصولات خوب با ديگران صحبت کنند.
در اين حالت استفاده کننده بايستي احساس کند که آن تجربه و محصول ارزشمند است تا علاوه بر ايجاد تغيير در خود شخص ، دليلي براي ارسال آن به ديگران نيزداشته باشد.
٢-١٠-ده روش موثر براي بازاريابي ويروسي بازاريابي ويروسي به مردم اين امکان را ميدهد تا از محصولات و سرويسهاي شما به صورت رايگان استفاده کنند.
ايده پنهان در بازاريابي ويروسي اين است که شما تبليغ خود را به همراه جايزه اي در اختيار ديگران براي استفاده يا هديه آن به ديگران ، قرار ميدهيد.
١. به ديگران اجازه دهيد از مقاله هاي شما براي استفاده در وب سايت ، مجله الکترونيکي، خبرنامه ها و کتب الکترونيکي خود بهره مند شوند.