چکیده:
کشش تقاضااز یک محصول یا نام تجاری به محصول یا برند دیگر متفاوت است ، علاوه بر این ، ویژگی های عملکردی و نمادین برند ها که شامل ثبات برند ،رهبری برند، سود آوری برند، قدرت اجتماعی برند، گسترش جغرافیایی برند، ارزش برندو تبلیغات برای برند است نقش بسزایی در تعیین کشش تقاضای بازار دارد. این تحقیق به بررسی اثر برند و تغییرات در کشش تقاضا و وفاداری برای صنعت پوشاک از طریق رفتار و دیدگاه مصرف کنندگان می پردازد که نشان می دهد ویژگی های نام تجاری (منافع عملکردی و نمادین ارائه شده به مصرف کنندگان ) و همچنین قیمت نقش متفاوتی در کشش تقاضا و فاداری ایفا می نمایند. این پژوهش با استفاده از داده های مربوط به قیمت فروش و مقدار فروش برای تعداد زیادی از مصرف کنندگان که از طریق پانل اسکنرهای فروشگاهی برندهای زارا،اچ اند ام ،ماسیمودوتی و برشکا و ٢ محصول از این برندها در بین سالهای ٢٠٠٧ الی ٢٠١٧ مورد مطالعه و بررسی در این مساله قرار داده شد. در این تحقیق و در بازه ی زمانی مورد بررسی قیمت در تقاضای محصولات در برندهای مورد بررسی دارای تاثیر بسزایی میباشد. از آنجایی که در این تحقیق اثرات اقتصادی در کشش نمایان میشود، عامل قیمت ، تقاضای محصولات در برندها و انتخاب برندها رااز طرف مشتریان و رفتارهای خرید را مشخص میکندو در نهایت تاثیرپذیری قیمت بر انتخاب برند و ویژگیهای آن دراین مطالعه بسیار مشهود میباشد.
خلاصه ماشینی:
٢مدرس دانشگاه غير انتفاعي تاکستان ٣دانشگاه آزاد اسلامي، واحد ملاير، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان ، ملاير،ايران *نويسنده مسئول چکيده کشش تقاضااز يک محصول يا نام تجاري به محصول يا برند ديگر متفاوت است ، علاوه بر اين ، ويژگي هاي عملکردي و نمادين برند ها که شامل ثبات برند ،رهبري برند، سود آوري برند، قدرت اجتماعي برند، گسترش جغرافيايي برند، ارزش برندو تبليغات براي برند است نقش بسزايي در تعيين کشش تقاضاي بازار دارد.
- بين اثرات ارزش برند و کشش تقاضا ي محصولات Zara،H and M ،Massimo dutti، Bershka رابطه مثبت و معني داري وجود دارد نتيجه آزمون براي چهاربرندبه شرح زيرميباشد: ند محصول شلوار محصول پيراهن بر ضريب هم بستگي ضريب تعيين F sig ضريب هم بستگي ضريب تعيين F Sig Zara 0.
فرضيه فرعي شماره ٢ تحقيق بيان ميکند که ، بين اثرات رهبري برند و کشش تقاضا ي محصولات ، زارا، اچ اند ام ، برشکا، ماسيمو دوتي رابطه مثبت و معني داري وجود دارد، نتايج پژوهشها اين فرضيه را رد ميکند.
فرضيه فرعي شماره ٣ تحقيق بيان ميکند که ، بين اثرات روند سود آوري برند و کشش تقاضا ي محصولات زارا، اچ اند ام ، برشکا، ماسيمو دوتي رابطه مثبت و معني داري وجود دارد.
فرضيه فرعي شماره ٦ تحقيق بيان ميکند که ، بين ارزش ويژه برند و کشش تقاضا ي محصولات زارا، اچ اند ام ، برشکا، ماسيمو دوتي رابطه مثبت و معني داري وجود دارد.