Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت ارتباط با مشتری

نویسنده:

(14 صفحه - از 23 تا 36)

کلید واژه های ماشینی : مشتری، مدیریت ارتباط با مشتری، اطلاعات، مشتریان، سازمان، فناوری اطلاعات، بازار، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت روابط مشتری، بازاریابی

مدیریت ارتباط با مشتری،دیدگاهی‌ است که بر همکاری‌ مشترک بین طرفین‌ مبادله در جهت ایجاد ارزش تاکید می‌کند.این‌ دیدگاه که معلول‌ پیشرفت‌های اخیر فن‌آوری اطلاعات‌ است،با جمع‌آوری و سازماندهی داده‌های‌ مشتریان در پایگاه‌های‌ اطلاعاتی درصدد پاسخ‌گویی بهتر و سریع‌تر به خواسته و نیازهای آنان و در نتیجه تثبیت ارتباط با مشتری و بقا سازمان است.در این‌ مقاله با بررسی تاریخچه علم بازاریابی،تعاریف،مفاهیم و دیدگاه‌های مختلف درباره مدیریت روابط مشتری،اهمیت‌ آن،نقش پرقدرت مشتری در دنیای امروز،انواع مشتری از جنبه میزان رضایت‌مندی آنان براساس رفتار آنها در زمان‌ (قدیم و جدید)،میزان درآمد و سودآوری ویژگی‌های‌ مدیریت روابط با مشتری،شرح سیستم‌های مدیریت ارتباط (به تصویر صفحه مراجعه شود) 2Lبا مشتری،بازاریابی‌ براساس مدیریت روابط با مشتری و رویکرد بازاریابی رابطه‌ای،مورد بحث قرار می‌گیرد.

خلاصه ماشینی:

"مدیریت ارتباط با مشتری،یک راهبرد رقابتی اصلی مورد نیاز برای حفظ تمرکز بر نیازهای مشتریان و یکپارچه‌سازی رویکرد مشتری‌نگر درون سازمان مدیریت ارتباط با مشتری‌ رویکردی در سطح سازمان است،نه فقط در به دست‌ آوردن و به کارگیری آگاهی‌22درباره مشتریان،بلکه در بهبود بخشیدن و خودکارسازی فرآیندهای کاری که به مشتریان، تامین‌کنندگان،و کارکنان سازمان ارائه ارزش می‌کند. این سازمان‌ها در حال تجزیه کردن عناصری از یک‌ رویکرد بازاریابی هستند که به طور مداوم از اطلاعات‌ پالایش شده درباره مشتریان فعلی و بالقوه به منظور پیش‌بینی و پاسخ به نیازهای خود استفاده می‌کند. سیستم‌های مدیریت ارتباطات مشتری فعلا دارای 5 موتور اصلی و استاندارد به شرح زیر است که به احتمال زیاد در آینده تغییر کرده و موتورهای دیگری به آن اضافه خواهد شد: 1-تمرکز اطلاهاعات مشتری در یک نقطه:در شرایط حاضر در اکثر سازمان‌های که اطلاعات مشتریان را دقیقا نگهداری می‌کنند این اطلاعات در نقاط مختلفی(اطلاعات‌ نزد فروشنده،امور مالی،خدمات پس از فروش و... [41] نتیجه‌گیری اگر بخواهیم از مدیریت روابط مشتری و بحث بازاریابی‌ استفاده کنیم این 5 مرحله فرایند بازاریابی تحت تاثیر قرار می‌گیرد و باید به آن عمل شود و برای استفاده بهینه و پیاده‌سازی صحیح مدیریت ارتباط با مشتری نیازمند به طی‌ مراحل زیر هستیم: 1-تحلیل فرصت‌های بازار:این مرحله به تجزیه تحلیل‌ تقاضا و رقابت در بخش‌های مختلف بازار و به طور خلاصه‌ به بحث بازارشناسی و شناسایی و بخش‌های مختلف بازار مربوط می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.