چکیده:
هدف از این تحقیق بررسی تاثیر مدیریت دانش مشتری بر عملکرد بانک صادرات شعب غرب تهران با تاکید بر نقش خدمات نوآورانه میباشد. مدل تحقیق متشکل از مدیریت دانش مشتری (دانش از مشتری، داشن برای مشتری و دانش درباره مشتری ) به عنوان متغیر مستقل و عملکرد (عملکردعملیاتی و عملکرد مالی) به عنوان متغیر وابسته میباشد. همینطور خدمات نوآورانه با زیر شاخصهای سرعت نوآوری و کیفیت نوآوری به عنوان متغیر میانجی در این تحقیق بکار رفته است. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی بوده و روش تحقیق آن از نوع همبستگی است که با به کار گیری پرسشنامه و روش پیمایشی دادههای مورد نیاز آن جمع آوری شدهاند. جامعه آماری این پژوهش کارکنان بانک صادرات شعب غرب تهران میباشند که تعداد آنها ۴۵۰ نفر است. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده، تعداد ۲۰۷ نمونه انتخاب و اطلاعات مورد نیاز جمع آوری شد. نتایج تجزیه و تحلیل دادهها توسط تحلیل عاملی در نرم افزار لیزرل نشان میدهد که مدیریت دانش مشتری بر عملکرد بانک صادرات شعب غرب تهران از طریق نقش میانجی متغیر خدمات نوآورانه تاثیر دارد.
خلاصه ماشینی:
r٢١ چکیده هدف از این تحقیق بررسی تاثیر مدیریت دانش مشتری بر عملکرد بانک صادرات شعب غرب تهران با تاکید بر نقش خدمات نوآورانه میباشد.
نتایج تجزیه و تحلیل دادهها توسط تحلیل عاملی در نرم افزار لیزرل نشان می دهد که مدیریت دانش مشتری بر عملکرد بانک صادرات شعب غرب تهران از طریق نقش میانجی متغیر خدمات نوآورانه تاثیر دارد.
نتایج آزمون فرضیه های پژوهش • فرضیه اصلی: مدیریت دانش مشتری از طریق نقش میانجی خدمات نوآورانه بر عملکرد بانک صادرات شعب غرب تهران تاثیر دارد.
</رجوع شود به تصویر صفحه> <رجوع شود به تصویر صفحه> بنابرین نتایج حاکی از آن است که مدیریت دانش مشتری از طریق نقش میانجی خدمات نوآورانه بر عملکرد بانک صادرات شعب غرب تهران تاثیر مثبت و معناداری دارد که این تاثیر از میزان مستقیم اثرگذاری سیستم مدیریت مشتری، محور بر عملکرد ارتباط با مشتری که ضریب آن ٠.
٥- خلاصه ، بحث و نتیجه گیری در این پژوهش به بررسی نقش میانجی خدمات نوآورانه در تاثیر مدیریت دانش مشتری بر عملکرد سازمانی بانک صادرات شعب غرب تهران پرداخته شد.
بنابرین فرضیه اصلی مورد تایید است ؛ یعنی مدیریت دانش مشتری از طریق نقش میانجی خدمات نوآورانه بر عملکرد بانک صادرات شعب غرب تهران تاثیر دارد.
بنابرین فرضیه اصلی مورد تایید است ؛ یعنی مدیریت دانش مشتری از طریق نقش میانجی خدمات نوآورانه بر عملکرد بانک صادرات شعب غرب تهران تاثیر دارد.
٩٦ است ؛ بنابرین فرضیه فرعی اول مورد تایید است ؛ مدیریت دانش مشتری بر خدمات نوآورانه بانک صادرات شعب غرب تهران تاثیر دارد.