چکیده:
بررسی رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت ها و وفاداری مشتریان با نقش استانداردهای اخلاقی، رضایت و اعتماد مشتریان (مطالعه موردی مشتریان بانک های خصوصی شهرستان بجنورد)<br />هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت ها و وفاداری مشتریان با نقش استانداردهای اخلاقی، رضایت و اعتماد مشتریان (مطالعه موردی مشتریان بانک های خصوصی شهرستان بجنورد) می باشد این پژوهش از نظر هدف جزء پژوهشهای کاربردی و از نظر شیوه اجرا توصیفی-پیمایشی می باشد.جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه بانک های خصوصی شهرستان بجنورد به تعداد 150 نفر می باشد حجم نمونه مطابق با فرمول مورگان- کرجسی (1972)، 110 نفر به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. جهت سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه برگرفته از تحقیق پارک(2017) استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل فرضیات تحقیق از روش مدل ساختاری به کمک نرم افزار لیزرل (Lisrel) استفاده شده است. نتایج برای فرضیات نشان داد، بین ارتباط ارزش و تعهد به مسئولیت اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد. بین استاندارد اخلاقی و تعهد به مسئولیت اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد. بین تعهد به مسئولیت اجتماعی و رضایت مشتری رابطه معناداری وجود دارد. بین تعهد به مسئولیت اجتماعی و اعتماد مشتری رابطه معناداری وجود دارد. بین رضایت مشتری و وفادرای مشتری رابطه معناداری وجود دارد. بین اعتماد مشتری و وفاداری مشتری رابطه معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
بررسي رابطه بين مسئوليت اجتماعي شرکت ها و وفاداري مشتريان با نقش استانداردهاي اخلاقي ، رضايت و اعتماد مشتريان (مطالعه موردي مشتريان بانک هاي خصوصي شهرستان بجنورد) اکرم مهناني کارشناسي ارشد گروه حسابداري، واحد قاينات ، دانشگاه آزاد اسلامي ، قاينات ، ايران akram_mahnani@yahoo.
com چکيده هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه بين مسئوليت اجتماعي شرکتها و وفاداري مشتريان با نقش استانداردهاي اخلاقي، رضايت و اعتماد مشتريان (مطالعه موردي مشتريان بانک هاي خصوصي شهرستان بجنورد) ميباشد.
موجودي و همکاران (١٣٩٣) تحقيقي با عنوان بررسي تاثير مسئوليت پذيري اجتماعي سازمان به وفاداري مشتريان (بانک پاسارگاد اهواز) انجام دادند نتايج تحقيق نشان داد که مسئوليت اجتماعي شرکت بر کيفيت خدمات ادراک شده و رضايت ، تاثير مثبت و مستقيمي دارد.
باتوجه به مباني نظري ارائه شده پژوهش حاضر درصدد بررسي رابطه بين مسئوليت اجتماعي شرکتها و وفاداري مشتريان با نقش استانداردهاي اخلاقي، رضايت و اعتماد مشتريان ميباشد.
روش تحقيق روش تحقيق مورد استفاده در اين پژوهش توصيفي و از نوع علي است که محقق در پي بررسي رابطه بين مسئوليت اجتماعي شرکتها و وفاداري مشتريان با نقش استانداردهاي اخلاقي ، رضايت و اعتماد مشتريان (مطالعه موردي مشتريان بانکهاي خصوصي شهرستان بجنورد) به تعداد ١٤٤ نفر بوده که با توجه به جدول نمونه گيري مورگان – کرجسي (١٩٧٢) تعداد ١١٠ نفر، به روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي ساده انتخاب شدند.
36 نتايج اين تحقيق با مطالعات موجودي و همکاران (١٣٩٣) که نشان دادند مسئوليت اجتماعي شرکت بر کيفيت خدمات درک شده و رضايت ، تأثير مثبت و مستقيمي دارد، همخواني دارد.
Corporate social responsibility governance, outcomes, and financial Performance, Journal of Cleaner 38