چکیده:
بازاریابی در کنار مفاهیمی مثل رقابت و چابکی از موضوعات چالشی در حوزه خدمات است که همواره مد نظر صاحبنظران میباشد. از آن جا که حفظ و نگهداشت مشتریان به چگونگی برآورده شدن انتظارات آنان از سوی شرکتها بستگی دارد، سنجش دقیق و پاسخگویی به انتظارات مشتریان به طور چابک الزامی و کلیدی است. بر این اساس، هدف این پژوهش، تعریف نظری چابکی بازاریابی خدمات و همچنین توسعه ابزاری استاندارد جهت اندازهگیری این متغیر میباشد. در این راستا ابتدا با انجام دلفی فازی مثلثی، سنجههای مناسب مشخص شد. سپس با تحلیل عاملی اکتشافی، عوامل مکنون سازه چابکی بازاریابی خدمات استخراج گردید. برای تعیین اعتبار مدل اکتشاف شده با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی به بررسی شاخصهای برازندگی پرداخته شد. نتایج به دست آمده، 18 سنجه مرتبط به آن را برای اندازهگیری چابکی بازاریابی خدمات شناسایی نموده است. بر اساس یافتههای تحقیق پایش منابع انسانی و توانمندسازی به عنوان ابعاد سازه چابکی بازاریابی داخلی، نیازسنجی و انطباق به عنوان ابعاد چابکی بازاریابی تعاملی و همچنین انعطافپذیری رویهای و آمیخته بازاریابی منعطف به عنوان ابعاد چابکی بازاریابی خارجی شناسایی و معرفی شدهاند.
خلاصه ماشینی:
1- Lead Time 2- Order Due Date 3- Production Time of Middle Product 4- Production Time of Final Product 5- Total QC Test Time 6- Net Inventory on Hand 7- Total Product in The Warahous 8- Total Product Under QC Test 9- Product in Progress 10- Total Cost 11- Material Cost 12- Setup Cost 13- Warehousing Cost 14- Maintenance total Cost (به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل ٢- یک رویکرد عمومی برای شبیه سازی استراتژیهای نگهداری و تعمیرات رویکرد زیر برای تعریف زمان بین شکست ها استفاده شده است : زمان بین شکست ها دارای توزیع یکنواخت است ، برای تعریف این توزیع ، t، در فاصله b>t >٠ قرار میگیرد، و تابع توزیع احتمال به این صورت است : f (t) = 1/b, c = 1/b (4) (5) ct–١ = (R)t :قابلیت اطمینان (6) (ct–١)/c =R)t( /f)t( =h)t( :نرخ شکست نرخ شکست (h)t میتواند شامل دو بخش در نظر گرفته شود، بخش اول نرخ شکست ناشی از شکست های تصادفی (t)h١ و دوم نرخ شکست ناشی از فرسوده شدن (t)h٢ .
انجام پروژه شبیه سازی هدف این پژوهش ارتقاء محیط کسب و کار با بهبود بهره وری و سودآوری خط تولید با انتخاب سیاست بهینه نگهداری و تعمیرات در کارخانه هایی با تولید JIT با حداقل هزینه ها و حداکثر سطح دسترسی به تجهیزات است .
تحلیل داده ها و یافته های پژوهش تعیین کانبان ها برای شبیه سازی سیستم JIT و بررسی سناریوهای مختلف ، ابتدا لازم است تعداد بهینه کانبان برای این خط تولید نعیین شود.