چکیده:
هدف این پژوهش دارای سه بخش است: بخش اول تعیین جایگاه فروشگاه پاپآپ در قالب استراتژی مکانیابی بینالمللی خردهفروشان مد، دوم، شناسایی عوامل تاثیرگذار بر انتخاب مکان خردهفروشی پاپآپ و اهمیتی که خردهفروشان به آن میدهند و سوم ارزیابی نحوۀ تهیه و انتخاب مکانهای راهاندازی پاپآپ. یافتههای اصلی نقش فروشگاههای پاپآپ در چارچوب استراتژی مکانیابی خردهفروشی بینالمللی، بالاخص ویژگیها، قالبها و کارکرد را نشان میدهند. مورد آخر اهمیت آزمون و کارآزمایی بازار فرصتطلب، کاهش مخاطره، بازآفرینی، تصمیمات مبتنی بر بازده سرمایهگذاری (ROI) و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، عوامل موثر بر انتخاب و گزینش مکان، بهویژه موازنههای بین رویکردهای منفعلانه و کنشگرانه و اهمیت شبکهها و شهود و خطمشیهای آینده پاپآپ را نمایان میسازند. این پژوهش با ارائۀ بینشی در مورد نقش فروشگاههای پاپآپ در قالب استراتژی مکانیابی بینالمللی و عوامل موثر بر انتخاب و گزینش مکان به زمینۀ نوظهور تحقیق کمک میکند و ردهبندی مکانی پاپآپ را ارائه میدهد.
خلاصه ماشینی:
این دلایل را میتوان در هفتطبقه ترکیب کرد: ایجاد و ارتقای آگاهی از برند و مواجهه مصرفکنندگان با برند، تقویت تصویر ذهنی برند، ترویج برند خردهفروشی بهواسطۀ جنجالآفرینی (آوازه سازی) و تبلیغات شفاهی توصیهای پیرامون فروشگاه پاپآپ (ریو 6 ، 2011؛ پیکوت کوپی، 2014؛ سولوگا و گوئررو، 2014؛ چن و فیوره، 2017)، برانگیختن حس نوجویی و نوآورانگی 7 با ایجاد تجربیات شگفتانگیز و هیجانانگیز در فضای خردهفروشی (اسکارپی، 2006؛ اسپینا و همکاران، 2011؛ پومودرو 8 ، 2013؛ پیکوت کوپی، 2014؛ تایوب و وارنابی، 2017)، آزمایش مفاهیم محصول- بازار، آزمودن میزان تنوع و عمق ردهها و دستهبندیهای محصولات نوآورانه، افزایش درجهٔ همخوان سازی مؤلفههای آمیختۀ بازاریابی خردهفروشی (عرضههای پیشنهادی)، با گزارههای ارزش مورد انتظار جوامع هدف، جایگاه سازی و باز تنظیم عناصر هویتی برند، اشاعه و ترویج برند خردهفروش در بازار خارجی جدید با حداقل سازی مواجهه با ریسک اقتصادی( شناسایی و اولویت بندی انواع ریسک های کسب و کار به منظور ارزشیابی و حل و فصل ان ها، تدوین اقدامات پیشگیرانه از احتمال وقوع ریسک، ارزیابی علل رخ دادن ریسک، کاهش یا تعدیل ریسک، اجتناب و پاسخگویی به ریسک)، (سورچی، 2011، پومودرو، 2013؛ پیکوت کوپی، 2014)، آزمایش و محکزنی کالای جدید و معرفی و رونمایی مجموعههای با عرضه محدود (سری محدود، نسخه محدود) 9 (پومودرو، 2013؛ وارنابی و همکاران، 2015)، ایجاد هم پیوندی و روابط با مشتریان و سایر ذینفعان، ساخت جوامع هواداران برند، (پیکوت کوپی، 2014؛ الکساندر و باین، 2016)، واکنش نشان دادن به شرایط اقتصادی ناپایدار (پیکوت کوپی، 2014) و نیل به اهداف Boxshop Game-changer Boxpark Croydon Bearnes and Lovett Geoghegan Ryu Novelty Pomodoro Limited edition collections معاملاتی (وارنابی و همکاران، 2015؛ الکساندر و باین، 2016).