چکیده:
در شرایط رقابتی بازار امروز بدست آوردن جایگاه مناسب در ذهن مصرف کننده به گونهای که مصرف کننده وفادار شرکت باشد، از اهمیت بسزایی برخوردار است. از جمله عواملی که در رسیدن به چنین جایگاهی در ذهن مشتریان موثر است ارزش ویژه نام تجاری شرکت میباشد. از طرفی، ارزش ویژه برند یا قدرت تاثیرگذاری برند بر مخاطب را نمیتوان بدون در نظر گرفتن منابع آن، یعنی عوامل تاثیرگذار در ایجاد و شکلگیری ارزش ویژه برند در ذهن مخاطب، شناسایی و درک کرد. با توجه به این مساله، در پژوهش حاضر به بررسی عوامل موثر بر ایجاد ارزش ویژه برند در محصولات پزشکی Care Home پرداخته شده است. روش تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی و از نوع پیمایشی میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل مصرف کنندگان محصولات پزشکی Care Home در شهر تهران میباشند که به منظور تعیین تعداد نمونه آماری از روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد ۳۰۶ نمونه انتخاب گردید. در این پژوهش از روش های مختلف آمار توصیفی و استنباطی برای تجزیه و تحلیل داده ها و رگرسیون ساده برای آزمون فرضیه ها استفاده شد. یافته ها میدهد که، آگاهی از نام تجاری دارای اثر مثبت بر کیفیت ادراک شده میباشد. کیفیت ادراک شده دارای اثر مثبت بر اعتماد و وفاداری به برند میباشد. اعتماد به نام تجاری دارای اثر مثبت بر وفاداری به نام تجاری میباشد. همچنین، اعتماد به نام تجاری دارای اثر مثبت بر ارزش ویژه برند میباشد و وفاداری به برند دارای اثر مثبت و معناداری بر ارزش ویژه برند محصولات پزشکی Care Home میباشد.
خلاصه ماشینی:
عوامل موثر بر ايجاد ارزش ويژه برند در محصولات پزشکي Home Care تاريخ دريافت : ١٣٩٩/١٢/٢٥ عبدالحسين کرمپور١، فريدون رضوي ٢، اميرهوشنگ آژ٣ تاريخ پذيرش : ١٤٠٠/٠٢/٠٦ کد مقاله : ١٥٤١٣ چکـيده در شرايط رقابتي بازار امروز بدست آوردن جايگاه مناسب در ذهن مصرف کننده به گونه اي که مصرف کننده وفادار شرکت باشد، از اهميت بسزايي برخوردار است .
با توجه به اين مساله ، در پژوهش حاضر به بررسي عوامل موثر بر ايجاد ارزش ويژه برند در محصولات پزشکي Home Care پرداخته شده است .
بنابراين ، پژوهش حاضر در پي پاسخ گويي به اين سوال اساسي است که : عوامل موثر بر ايجاد ارزش ويژه برند در محصولات پزشکي Home Care چيست ؟ ٣- ضرورت انجام تحقيق در دنياي امروز بازارها به شدت رقابتي شده و مشتريان در کانون توجه شرکت ها قرار دارند.
1 Laura در اين پژوهش ، متغيرهاي آگاهي از برند، کيفيت ادراک شده برند، وفاداري برند، اعتماد به برند و ارزش ويژه برند مورد بررسي قرارگرفته است .
بر اساس نتايج فرضيه اول مبني بر اين که ، آگاهي از نام تجاري داراي اثر مثبت و معناداري بر کيفيت ادراک شده ميباشد، پيشنهاد ميشود: نماد يا سمبل مناسب و ماندگاري براي محصولات پزشکي Home Care طراحي گردد تا در ذهن مشتريان بماند.
در اين تحقيق اثر عوامل آگاهي از نام تجاري، کيفيت ادراک شده ، اعتماد به نام تجاري و وفاداري بر ارزش ويژه برند محصولات Home Care در نظر گرفته شد.
Measuring Brand Equity across markets and products, California Management Review, vol.