چکیده:
ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت در ﻟﻐﺖ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎی رﺳﺎﻧﺪن ﯾﮏ ﭘﯿﺎم از ﺷﺨﺼﯽ ﺑﻪ ﺷﺨﺺ دﯾﮕﺮ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ و از ﻟﺤﺎظ ﺗﮑﻨﯿﮑﯽ ﻋﺒﺎرت اﺳﺖ از ﻫﺮ ﻧﻮع ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﻏﯿﺮ ﺷﺨﺼﯽ در ﻣﻮرد ﯾﮏ ﺳﺎزﻣﺎن ﮐﺎﻻ ﺧﺪﻣﺖ و ﯾﺎ اﯾﺪه ﮐﻪ ﯾﮏ ﮐﺎرﻓﺮﻣﺎی ﻣﺸﺨﺺ ﺑﺮای ﻋﺒﻮر آن از ﯾﮏ رﺳﺎﻧﻪ ﺟﻤﻌﯽ و ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر رﺳﯿﺪن آن ﺑﻪ ﺟﻤﻊ وﺳﯿﻌﯽ از ﻣﺨﺎﻃﺒﺎن ﭘﻮل ﭘﺮداﺧﺘﻪ اﺳﺖ. ﺷﻤﺎ ﺑﺮای ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺳﺎزﻣﺎن ﯾﺎ ﮔﺮوه ﺗﺠﺎری ﺧﻮد در راﺳﺘﺎی ﻓﺮوش ﮐﺎﻻ ﯾﺎ ﺧﺪﻣﺎﺗﯽ ﮐﻪ اراﺋﻪ ﻣﯽدﻫﯿﺪ، ﻧﯿﺎز ﺑﻪ اﺑﺰاری دارﯾﺪ ﮐﻪ اﯾﻦ ﮐﺎر را ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﺮای ﺷﻤﺎ اﻧﺠﺎم دﻫﺪ؛ اﯾﻦ اﺑﺰار ﮐﻪ اﻧﻮاع ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ دارد و در ﺣﻘﯿﻘﺖ از ﻃﺮﯾﻖ ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﮐﺎر ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ را ﺑﺮای ﺷﻤﺎ اﻧﺠﺎم ﻣﯽدﻫﺪ ﺗﺒﯿﻠﻎ ﯾﺎ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﻧﺎم دارد. در اﯾﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺿﻤﻦ ﺑﺮرﺳﯽ ﺟﺎﻣﻊ در ﺧﺼﻮص ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت، ﻣﻔﻬﻮم و اﻧﻮاع ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت، ﻣﺪل اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﻧﯿﺰ ﺑﺪان اﺷﺎره ﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ.
خلاصه ماشینی:
Advertising 48 در اين ميان خدمات در مقايسه با کالاها از ويژگيهاي متمايزي برخوردار هستند به واسطه اين ويژگيهاست که فعاليت هاي تبليغاتي براي آگاهي دادن به مخاطبان خدمات از اهميت به سزايي برخوردار است (هي کيونگ ، رايموندار، تيلور، سوکمون ٣) امروزه بانک ها با توجه به ساختار رقابتي شديد، حاکم بر آنها بيش از گذشته با استفاده از تبليغات گسترده رسانه اي روي آورده اند با توجه به مرتبط بودن طيف گسترده اي از فعاليت هاي تجاري سازمانها و خانوارها با بانک ها از طريق حساب هاي مختلف سپرده وام ها و ساير خدمات مالي بانک ها ميتوانند به شيوه مناسبي از تبليغات در راستاي پيشبرد اهداف خود که همانا معرفي خدمات برقراري ارتباط با مشتريان تأثيرگذاري بر آنها در انتخاب بانک براي انجام امور بانکي و درنهايت جذب آنهاست منتفع گردند (اريب ٤، ٢٠١٦).
کنترل عنصر ارتباطي تأثير مستقيمي بر ادراک مشتريان از ابعاد مختلف نام تجاري دارد مانند کيفيت خدمات و وفاداري اين بدان معناست که عناصر ارتباطات تبليغات و ترفيعات بايد به دقت اجرا و کنترل شوند (سوويتتوات ٦، ٢٠١٥) تبليغات آگاهي دهنده يکي از عواملي است که رفتار مشتريان بانک را شکل ميدهند مطالعاتي که نه تنها بر روي جذب بلکه حفظ و وفاداري مشتريان انجام گرفته لزوم بررسي تأثير تبليغات را پر جذب و وفاداري مشتريان نشان ميدهد (بوانو بوکاس و اسکوفري ٧، ٢٠١٤) حميدي زاده و توربان (١٣٩٢) با توجه به داده هاي٢٩٦٤ نمونه آماري مراکز استآنهاي کشور بر پايه مدل داگمار تبليغات بانک صادرات را بر آگاهي ادراک متقاعد کردن مخاطبين جذب و اقدام به خريد مؤثر دانستند صنايعي شاهين و امير السادات (٢٠١٣) نيز در پژوهش خود تبليغات تلويزيوني بانک انصار را بر جذب مشتريان حساب هاي پس انداز قرض الحسنه در شهر اصفهان مؤثر دانستند 3.