خلاصه ماشینی:
"کیمیاوی ژاکی را در روزمرهگی زندگیاش بما معرفی میکند،در ارتباط او با آدمها(شهردار،کشیش،پیرمرد اهل آلزاس)،در رفتار او،در قضاوت مردم نسبت به او و حتی در عقاید خود او در مورد زندگی که در یک گفتگوی صریح رو به دوربی،ادا میشود،و این نکاتی است که به فیلم ارزش سینمایی میدهد و آن را از یک گزارش مستند به یک فیلم خلاق تبدیل میکند.
این قالب تصویری در پایان فیلم با تکضرب دیگری کامل میشود و به ریتم میرسد؛کلوزآپ گریان ژاکی در جلوی صلیب مزار سرباز که در پایان توسط یک زومبک،ما او را در میان گورستانی عظیم پر از صلیبهای سفید، هنگامی که او قسم میخورد که هرگز سربازان را تنها نگذارد، تنها میگذاریم.
سکانس ابتدای فیلم یکی از موفترین بخشهای فیلم از نظر بیان تصویری است:وقتی که نرشن در مورد شال گردنی که همسر سرباز برای او بافته است،صحبت میکند، تصویر میلههای بافتنی با یک برش سریع تبدیل به سیمهای خاردار میشود."